Paris Peace Accords 23 Oct. 1991

Saturday, March 8, 2014

យូណេស្កូ៖ គុណភាព​សិក្សា ​នៅ​កម្ពុជា​ នៅ​តែ ​ជា​បញ្ហា​ គួរ​ ឲ្យ​ព្រួយ​បារម្ភ - UNESCO: Quality education continues to be of deep concern

យូណេស្កូ៖ គុណភាព​សិក្សា ​នៅ​កម្ពុជា​ នៅ​តែ ​ជា​បញ្ហា​ គួរ​ ឲ្យ​ព្រួយ​បារម្ភ

ដោយ វោហារ ជាតិ  RFA | 6 March 2014

សាលា​បឋម​សិក្សា​គគីរ បាត់ដំបង ៣០៥
អ្នកគ្រូ ផាត ផល្លា កំពុង​ពន្យល់​សិស្ស​នៅ​ក្នុង​ថ្នាក់​រៀន នៃ​សាលា​បឋម​សិក្សា​គគីរ ភូមិ​ដំបូកខ្ពស់ ឃុំ​អូរដំបងពីរ ស្រុក​សង្កែ ខេត្ត​បាត់ដំបង កាល​ពី​ថ្ងៃ​ទី២៥ ខែ​តុលា ឆ្នាំ​២០១២។
RFA/Soun Sophalmony 
 
តំណាង​ អង្គការ​ អប់រំ, ​វិទ្យាសាស្ត្រ, និង​វប្បធម៌​ សហប្រជាជាតិ ( ហៅ​កាត់ ​ថា យូណេស្កូ / UNESCO) ប្រចាំ​កម្ពុជា អ្នកស្រី អានី លឺម៉ែស្ត្រឹះ (Anne Leaistre) អះអាង ​ថា, គុណភាព​សិក្សា ​នៅ​កម្ពុជា នៅ​តែ ​ចោទ​ជា​បញ្ហា​ចម្បង ​គួរ​ ឲ្យ​ព្រួយ​បារម្ភ​ នៅ​ឡើយ សម្រាប់ ​ទិសដៅ ​ឆ្ពោះ​ទៅ​កាន់​ សហស្សវត្ស។  ជាពិសេស បញ្ហា​កង្វះ​ គ្រូបង្រៀន និង​គុណភាព ​គ្រូបង្រៀន ក្នុង​ការ​សម្រេច​ ឲ្យ​បាន​ប្រសិទ្ធភាព​ នូវ​ទិសដៅ​សិក្សា​ ដែល​ហៅ ថា, «ការ​អប់រំ​ សម្រាប់​ ទាំងអស់​គ្នា។»


អ្នកស្រី ​ថ្លែង​ដូច្នេះ​ នៅ​ក្នុង​ពិធី​សម្ពោធ ​របាយការណ៍ ស្ដីពី​ ការ​ពិនិត្យ​ តាម​ដាន​គុណភាព​ អប់រំ​ ជា​សកល ​របស់ យូណេស្កូ ឆ្នាំ​២០១៣-២០១៤ ធ្វើ​ឡើង​ នៅ​រាជធានី ​ភ្នំពេញ នា​ថ្ងៃ​ ទី​៦ មីនា ដែល​សហការ ​ដោយ​ក្រសួង ​អប់រំ​ កម្ពុជា។  អ្នកស្រី​ បន្ត​ថា កម្ពុជា គួរ​តែ​ជ្រើស​រើស​គ្រូបង្រៀន​បន្ថែម ហើយ​មាន​តម្លាភាព និង​ត្រូវ​បើក​វគ្គ​បំពាក់​បំប៉ន​វិជ្ជាជីវៈ​ជា​បន្តបន្ទាប់​ដល់​គ្រូបង្រៀន ដើម្បី​បង្កើន​គុណភាព​បង្រៀន និង​គុណភាព​រៀន។ ការ​បើក​វគ្គ​បំពាក់​បំប៉ន​វិជ្ជាជីវៈ​ជា​បន្តបន្ទាប់​ដល់​គ្រូបង្រៀន​នេះ អាច​បង្កើន​គុណភាព​អប់រំ​ទូទៅ​ដល់​គ្រូ ដើម្បី​ទាក់ទាញ​សិស្ស​ឲ្យ​ចូល​រៀន​ផង និង​ទាក់ទាញ​សិស្សានុសិស្ស​មិន​ឲ្យ​បោះ​បង់​ការ​សិក្សា​ផង។

អ្នកស្រី អានី លឺម៉ែស្ត្រឹះ បន្ត​ថា ដើម្បី​ឲ្យ "ការ​អប់រំ​សម្រាប់​ទាំងអស់​គ្នា" មាន​គុណភាព និង​ប្រសិទ្ធភាព​ទៅ​បាន រដ្ឋាភិបាល​ត្រូវ​មាន​យុទ្ធសាស្ត្រ​៤​យ៉ាង ដើម្បី​ផលិត​គ្រូ​ល្អ​បំផុត គឺ​ទី​១ ទាក់ទាញ​គ្រូបង្រៀន​ល្អៗ។ ទី​២ បង្កើន​ចំណេះ​ដឹង​ដល់​គ្រូបង្រៀន​ឲ្យ​បាន​ល្អ​បំផុត។ ទី​៣ ត្រូវ​ផ្ដល់​គ្រូបង្រៀន​នៅ​ទី​ណា​ដែល​ត្រូវ​ការ​គ្រូ​ចាំបាច់។ ទី​៤ ត្រូវ​ផ្ដល់​គ្រឿង​លើក​ទឹក​ចិត្ត ដើម្បី​រក្សា​ទុក​គ្រូបង្រៀន​ល្អៗ ក៏ប៉ុន្តែ ចាំបាច់​ត្រូវ​ពង្រឹង​ប្រព័ន្ធ​គ្រប់គ្រង​គ្រូបង្រៀន​ឲ្យ​បាន​ម៉ឺងម៉ាត់។

រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួង​អប់រំ​យុវជន និង​កីឡា លោក ហង់ ជួនណារ៉ុន ដែល​បាន​ចូល​រួម​ពិធី​នោះ បាន​ថ្លែង​ថា រដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា បាន​ចាត់​ទុក​វិស័យ​អប់រំ​ជា​អាទិភាព​ខ្ពស់ ហើយ​កំពុង​ប្រឹងប្រែង​យ៉ាង​ខ្លាំង ដើម្បី​ពង្រឹង​គុណភាព​សិក្សា​ឲ្យ​បាន​ប្រសើរ៕



No comments:

Post a Comment