Paris Peace Accords 23 Oct. 1991

Saturday, July 19, 2014

លោកុប្បត្តិ ៣២ | Genesis 32

Genesis
Book of BEGINNINGS -- heavens and earth, light and darkness, seas and land, animals and vegetation with humankind as the climax of God's creative activity "in His image".  Book of RELATIONSHIPS -- between God and His creation, between God and humankind, and between human beings.  Written by Moses approx. 1440 B.C. ("before Christ") during the Exodus. 





​យ៉ាកុប ​រៀបចំ​ខ្លួន ​ជួប​​អេសាវ

យ៉ាកុប​ បន្ត​ដំណើរ​ ទៅ​មុខ​ទៀត, ហើយ​ មាន​ទេវតា ​
របស់ ​ព្រះជាម្ចាស់ ​មក​ជួប​លោក។  ពេល​ឃើញ​ ទេវតា​ ទាំង​នោះ, ​យ៉ាកុប​ ក៏​ពោល​ឡើង​ ថា៖ «ទី​នេះ ពិត​ជា​ព្រះពន្លា​ របស់​ ព្រះជាម្ចាស់!»  លោក​ ដាក់​ឈ្មោះ ​កន្លែង​នោះ​ ថា «ម៉ាហាណែម»​

យ៉ាកុប ​បាន​ចាត់ ​អ្នក​នាំ​សារ ​ឲ្យ​ទៅ​មុន​លោក ដើម្បី​ ជួប​ នឹងអេសាវ​ ជា​បង នៅ​ស្រុក​ សៀរ ក្នុង​តំបន់ ​អេដុម។  លោក​ បាន​ផ្ដែផ្ដាំ​ អ្នក​នាំ​សារ​ ទាំង​នោះ​ ថា៖ «អ្នក​រាល់​គ្នា ត្រូវ​ ជំរាប​លោក​ អេសាវ ជា​ម្ចាស់​ខ្ញុំ ដូច​ត​ទៅ៖ យ៉ាកុប, ជា​អ្នក​បំរើ​ របស់​លោក, សូម​ ជំរាប​ ថា, “ខ្ញុំ​ ស្នាក់​នៅ​ ជា​មួយ​ លោក​អ៊ំ​ ឡាបាន់ ​រហូត​ មក​ទល់ ​ពេល​នេះ។  ខ្ញុំ​ មាន​គោ, លា, ចៀម, និង​មាន ​អ្នក​បំរើ​ ប្រុស​ ស្រី​ ជា​ច្រើន។  ខ្ញុំ​ ចាត់​គេ​ ឲ្យ​មក​ជំរាប​ លោក​ម្ចាស់ ជា​ដំណឹង ដើម្បី ​សូម​ សេចក្ដី​សន្តោស ​មេត្តា​ ពី​លោក​ម្ចាស់។”»

អ្នក​នាំ​សារ​ បាន​វិល ​មក​ជួប យ៉ាកុប ​វិញ, ជំរាប​ ថា៖ «យើង​ខ្ញុំ​ បាន​ទៅ ​ជួបលោក ​អេសាវ ជា​បង ​របស់​លោក​ ហើយ។  លោក​ អេសាវ​ ក៏​កំពុង​តែ ​ធ្វើ​ដំណើរ​ មក​ជួប​លោក​ដែរ ដោយ​មាន​គ្នា​ បួន​រយ​នាក់​ មក​ជា​មួយ​ផង។»

យ៉ាកុប​ ភ័យ​ខ្លាច និង​តប់ប្រមល់​ យ៉ាង​ខ្លាំង។  លោក​ ក៏​ចែក​ ពួក​លោក​ ជា​ពីរ​ជំរំ, ហើយ​ ចែក​ ហ្វូង​ចៀម, ហ្វូង​គោ, និង​អូដ្ឋ ជា​ពីរ​ហ្វូង​ដែរ, ព្រោះ​ លោក ​គិត​ថា, ប្រសិន​បើ​ អេសាវ​ មក​វាយ​ប្រហារ​ ជំរំ​មួយ, ជំរំ​ មួយ​ទៀត​ អាច​រត់ ​រួច​បាន។

បន្ទាប់​មក យ៉ាកុប​ ទូល​ថា៖ «បពិត្រ​ ព្រះយ៉ាវេ, ជា​ព្រះ ​នៃ​លោក ​អប្រាហាំ ដែល​ជា​ជីតា ​របស់ ​ទូលបង្គំ, ជា​ព្រះ​ នៃ​លោក ​អ៊ីសាក ​ដែល​ជា​ឪពុក ​របស់​ ទូលបង្គំ​ អើយ, ព្រះអង្គ​ មាន​ព្រះបន្ទូល​ មក​ទូលបង្គំ​ ថា, ចូរ ​វិល​ទៅ​ស្រុក​អ្នក, វិល​ទៅ​រក​ ញាតិសន្ដាន ​របស់​អ្នក ​វិញ​ទៅ។  យើង ​នឹង​ឲ្យ​អ្នក​ បាន​សុខដុមរមនា។”  ទូលបង្គំ​ ជា​មនុស្ស​ ទន់ទាប​ ណាស់, មិន​សម​ ឲ្យ​ព្រះអង្គ​ សំដែង​ ព្រះហឫទ័យ ​សប្បុរស និង​ព្រះហឫទ័យ​ ស្មោះ​ត្រង់​ ចំពោះ ​ទូលបង្គំ ​ដល់​កំរិត ​នេះ​ឡើយ។  កាល​ទូលបង្គំ ​បាន​ឆ្លង​ទន្លេ ​យ័រដាន់​ នេះ​ទៅ, ទូលបង្គំ​ មាន​តែ​ ដំបង​មួយ​ទេ។  ប៉ុន្តែ ឥឡូវ​នេះ, ទូលបង្គំ​ មាន​គ្នា ​រហូត ​ដល់​ទៅ​ ពីរ​ ជំរំ។  សូម​ ព្រះអង្គ​ មេត្តា​ ប្រោស​ទូលបង្គំ ​ឲ្យ​បាន​រួច​ ពី​កណ្ដាប់​ដៃ ​អេសាវ ជា​បង​ប្រុស​ របស់​ ទូលបង្គំ​ផង។  ដ្បិត​ ទូលបង្គំ​ ខ្លាច​គាត់​ មក​ដល់ សម្លាប់​រង្គាល ​ទូលបង្គំ និង​គ្រួសារ​ ទូលបង្គំ, ទាំង​ស្រី​ ទាំង​ក្មេង។  ព្រះអង្គ​ មាន​ព្រះបន្ទូល​ មក​ទូលបង្គំ​ ថា, យើង​ នឹង​ឲ្យ​អ្នក​ បាន​សុខដុមរមនា, ហើយ ​យើង ​នឹង​ធ្វើ​ ឲ្យ​ពូជពង្ស​ របស់​អ្នក​ បាន​កើន​ចំនួន​ ច្រើន​ឡើង​ ឥត​គណនា ដូច​ខ្សាច់​ នៅ​ឆ្នេរ​សមុទ្រ។”»

យប់​នោះ យ៉ាកុប ​ក៏​ស្នាក់​នៅ​ កន្លែង​នោះ។  លោក​ បាន​យក​សត្វ​ មួយ​ចំនួន ដែល​លោក​មាន ​មក​ធ្វើ​ជា​ជំនូន ដល់​អេសាវ​ ជា​បង, គឺ៖ ​ពពែ​ញី​ ពីរ​រយ​ក្បាល, ពពែ​ឈ្មោល ​ម្ភៃ​ក្បាល, ចៀម​ញី​ ពីរ​រយ​ក្បាល, ចៀម​ឈ្មោល ​ម្ភៃ​ក្បាល, អូដ្ឋ​ញី​ សាមសិប​ក្បាល, ព្រម​ទាំង ​កូន​វា​ ដែល​នៅ​ បៅ​ដោះ, គោ​ញី​ សែសិប​ក្បាល, គោ​ បា​ដប់​ក្បាល, លា​ញី​ ម្ភៃ​ក្បាល, និង​លា​ឈ្មោល ​ដប់​ក្បាល។  លោក​ បាន​ប្រគល់​សត្វ​ ទាំង​នោះ ​ឲ្យ​ពួក ​អ្នក​បំរើ, តាម​ហ្វូង ​របស់​វា ទីទៃៗ​ ពី​គ្នា, រួច​ លោក ​ប្រាប់​អ្នក​បំរើ​ ទាំង​នោះ​ ថា៖ «ចូរ​ នាំ​គ្នា ​ចេញ​ទៅ​ មុន​ខ្ញុំ, ហើយ ​ឲ្យ​ហ្វូង​សត្វ​ នៅ​ដាច់​ពី​គ្នា ដោយ​ពួកៗ។»

លោក​ បង្គាប់​ទៅ​អ្នក​ ដែល​ដើរ​ នៅ​មុខ​គេ ​ថា៖ «បើ ​លោក​ អេសាវ ​ជា​បង​ របស់​ខ្ញុំ ​ជួប​អ្នក, ហើយ ​សួរ​អ្នក ​ថា អ្នក​ណា​ ជា​ចៅហ្វាយ ​របស់ ​អ្នក​រាល់​គ្នា?  តើ អ្នក​ ទៅ​ណា​ មក​ណា?  ហ្វូង​សត្វ ​ដែល​ដើរ ​នៅ​មុខ ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ ជា​របស់​ នរណា?”  នោះ ​អ្នក​ត្រូវ​ តប​វិញ​ ថា ហ្វូង​សត្វ​ ទាំង​នេះ ​ជា​របស់​ យ៉ាកុប ជា​អ្នក​បំរើ ​របស់​លោក។  គាត់​ សូម ​ផ្ញើ​សត្វ​នេះ​ មក​ជូនលោក ​អេសាវ ​ជា​ម្ចាស់។  រីឯ​ គាត់​វិញ, គាត់​ កំពុង​តែ​ មក​តាម​ក្រោយ ​យើង​ខ្ញុំ។”»

យ៉ាកុប ​បាន​បង្គាប់​អ្នក ​ដែល​នៅ​បន្ទាប់​ ពី​អ្នក​ដើរ​ ខាង​មុខ និង​អ្នក​ទី​បី, ព្រម​ទាំង ​អ្នក ​ឯ​ទៀតៗ ដែល​ដើរ​តាម ​ហ្វូង​សត្វ​ ដូចៗ​គ្នា​ ទាំង​អស់។  លោក ​បង្គាប់​គេ​ ថា៖ «បើ ​អ្នក​រាល់​គ្នា​ ជួប​លោក ​អេសាវ ជា​ម្ចាស់, ត្រូវ​ ជំរាប​លោក​ ដូច្នេះ,  គឺ ​ជំរាប​លោក ​ថា, “យ៉ាកុប​ ជា​អ្នក​បំរើ​ របស់​លោក កំពុង​តែ​ មក​តាម​ក្រោយ​ យើង​ខ្ញុំ​ដែរ។”»  លោក​ យ៉ាកុប ​ធ្វើ​ដូច្នេះ ព្រោះ​ លោក​ គិត​ថា, «ជំនូន​ ដែល​ខ្ញុំ​ ចាត់​ឲ្យ​គេ​ នាំ​ទៅ​មុន​នេះ មុខ​ជា​ធ្វើ ​ឲ្យ​គាត់​ បាន​ស្ងប់​ចិត្ត​ មិន​ខាន។  បន្ទាប់​មក ពេល​ខ្ញុំ​ បាន​ជួប​មុខ​ គាត់​ផ្ទាល់, ប្រហែល ​ជា​គាត់​ ទទួល​ខ្ញុំ ​ដោយ​រាក់ទាក់​ផង ​មើល​ទៅ។»  គេ ​ក៏​នាំ​សត្វ ​ទាំងឡាយ​ ដែល​លោក ​ផ្ញើ​ ជា​ជំនូន​នោះ​ ទៅ​មុន, តែ​ យប់​នោះ, យ៉ាកុប​ ស្នាក់​នៅ​ ក្នុង​ជំរំ។

នៅ​យប់​ ដដែល​នោះ, លោក​ បាន​ក្រោក​ឡើង, នាំ​ភរិយា​ ទាំង​ពីរ និង​ស្រី​បំរើ​ ទាំង​ពីរ, ព្រម​ទាំង​ កូន ​ដប់​មួយ​នាក់ ​ឆ្លង​អូ​ យ៉ាបុក ត្រង់​កន្លែង​ ទឹក​រាក់។  កាល​លោក​ ឲ្យ​ក្រុម​គ្រួសារ​ ឆ្លង​ទឹក ​រួច​ហើយ, លោក ​ក៏​ឲ្យ​គេ​ ចម្លង​អ្វីៗ​ ដែល​ជា ​របស់​លោក ​ទៅ​ដែរ។

យ៉ាកុប​ បោកចំបាប់​ ជា​មួយ ព្រះជាម្ចាស់

យ៉ាកុប​ នៅ​តែ​ ម្នាក់​ឯង។  ពេល​នោះ មាន​បុរស​ម្នាក់​ មក​បោកចំបាប់​ ជា​មួយ​លោក​ រហូត ដល់​ភ្លឺ។  កាល​បុរស​នោះ ​ឃើញ​ថា ​ពុំអាច​ឈ្នះ ​យ៉ាកុប​បាន ក៏​វាយ​លោក​ ចំ​ចង្កេះ។  យ៉ាកុប​ ក៏​ថ្លោះ​ចង្កេះ នៅ​ពេល​ បោកចំបាប់​គ្នា​ នោះ។  បុរស​នោះ ​ពោល​ថា ៖ «ទុក ​ឲ្យ​ខ្ញុំ ​ចេញ​ទៅ​វិញ, ដ្បិត ​ភ្លឺ​ហើយ។»  

លោក​ តប​វិញ​ ថា៖ «ខ្ញុំ​ មិន​ឲ្យ​លោក ​ទៅ​ទេ ទាល់​តែ​ ឲ្យ​ពរ​ខ្ញុំ​សិន។»

បុរស​នោះ​ សួរ​លោក​ ថា៖ «អ្នក​ ឈ្មោះ​អី

លោក​ ឆ្លើយ​ថា៖ «ខ្ញុំ​ ឈ្មោះ​ យ៉ាកុប។» 

បុរស​នោះ ​ពោល​ទៀត​ ថា៖ «គេ​ នឹង​លែង​ហៅ​អ្នក ​ថា «យ៉ាកុប» ​ទៀត​ហើយ, គឺ ​គេ​ នឹង​ហៅ​អ្នក​ ថា ​«អ៊ីស្រាអែល» ​វិញ,​ ដ្បិត ​អ្នក​ បាន​បោកចំបាប់​ ជា​មួយ​ ព្រះជាម្ចាស់ និង​ជា​មួយ ​មនុស្ស, ហើយ ​អ្នក​ មាន​ជ័យជំនះ។»

យ៉ាកុប ​សួរ​បុរស​នោះ ​វិញ​ថា៖ «សូម ​មេត្តា ​ប្រាប់​ឈ្មោះ​លោក ​ឲ្យ​ខ្ញុំ ​ស្គាល់​ផង។»

បុរស​នោះ ​តប​វិញ​ ថា៖ «ហេតុ​អ្វី​ បាន​ជា​អ្នក​ សួរ​ចង់​ដឹង​ ឈ្មោះ​យើង?»  បុរស​នោះ​ ក៏​ឲ្យ​ពរ យ៉ាកុប ​នៅ​ទី​នោះ​ទៅ។

យ៉ាកុប​ ដាក់​ឈ្មោះ​ កន្លែង​នោះ ​ថា «ព្នីអែល»​, ដ្បិត​
លោក ​ពោល​ថា «ខ្ញុំ​ បាន​ឃើញ​ ព្រះភក្ត្រ​ របស់​ ព្រះជាម្ចាស់​ ផ្ទាល់​នឹង​ភ្នែក, តែ ​ខ្ញុំ​ នៅ​មាន​ជីវិត​ នៅ​ឡើយ។»

ពេល​យ៉ាកុប ​ឆ្លង​ពី​កន្លែង ​ព្នីអែល ​ទៅ​នោះ, ថ្ងៃ​ បាន​រះ​ ឡើង​ហើយ។  លោក ​ដើរ​ខ្ញើចៗ, ព្រោះ ​ថ្លោះ​ចង្កេះ។  ហេតុ​នេះ​ហើយ​ បាន​ជា​មកទល់​ សព្វ​ថ្ងៃ, កូន​ចៅ អ៊ីស្រាអែល​ មិន​បរិភោគ​ សាច់​ចន្លក នៅ​ត្រង់​ ចង្កេះ​សត្វ​ ឡើយ, ដ្បិត​ ព្រះជាម្ចាស់​ បាន​វាយ​ចំ​ ចន្លក​ចង្កេះ ​របស់ ​យ៉ាកុប។

Genesis 32 New International Version (NIV)

Jacob Prepares to Meet Esau

32 [a]Jacob also went on his way, and the angels of God met him. When Jacob saw them, he said, “This is the camp of God!” So he named that place Mahanaim.[b]
Jacob sent messengers ahead of him to his brother Esau in the land of Seir, the country of Edom. He instructed them: “This is what you are to say to my lord Esau: ‘Your servant Jacob says, I have been staying with Laban and have remained there till now. I have cattle and donkeys, sheep and goats, male and female servants. Now I am sending this message to my lord, that I may find favor in your eyes.’”
When the messengers returned to Jacob, they said, “We went to your brother Esau, and now he is coming to meet you, and four hundred men are with him.”
In great fear and distress Jacob divided the people who were with him into two groups,[c] and the flocks and herds and camels as well. He thought, “If Esau comes and attacks one group,[d] the group[e] that is left may escape.”
Then Jacob prayed, “O God of my father Abraham, God of my father Isaac, Lord, you who said to me, ‘Go back to your country and your relatives, and I will make you prosper,’ 10 I am unworthy of all the kindness and faithfulness you have shown your servant. I had only my staff when I crossed this Jordan, but now I have become two camps. 11 Save me, I pray, from the hand of my brother Esau, for I am afraid he will come and attack me, and also the mothers with their children. 12 But you have said, ‘I will surely make you prosper and will make your descendants like the sand of the sea, which cannot be counted.’”
13 He spent the night there, and from what he had with him he selected a gift for his brother Esau: 14 two hundred female goats and twenty male goats, two hundred ewes and twenty rams, 15 thirty female camels with their young, forty cows and ten bulls, and twenty female donkeys and ten male donkeys. 16 He put them in the care of his servants, each herd by itself, and said to his servants, “Go ahead of me, and keep some space between the herds.”
17 He instructed the one in the lead: “When my brother Esau meets you and asks, ‘Who do you belong to, and where are you going, and who owns all these animals in front of you?’ 18 then you are to say, ‘They belong to your servant Jacob. They are a gift sent to my lord Esau, and he is coming behind us.’”
19 He also instructed the second, the third and all the others who followed the herds: “You are to say the same thing to Esau when you meet him. 20 And be sure to say, ‘Your servant Jacob is coming behind us.’” For he thought, “I will pacify him with these gifts I am sending on ahead; later, when I see him, perhaps he will receive me.” 21 So Jacob’s gifts went on ahead of him, but he himself spent the night in the camp.

Jacob Wrestles With God

22 That night Jacob got up and took his two wives, his two female servants and his eleven sons and crossed the ford of the Jabbok. 23 After he had sent them across the stream, he sent over all his possessions. 24 So Jacob was left alone, and a manwrestled with him till daybreak. 25 When the man saw that he could not overpower him, he touched the socket of Jacob’s hip so that his hip was wrenched as he wrestled with the man. 26 Then the man said, “Let me go, for it is daybreak.”
But Jacob replied, “I will not let you go unless you bless me.”
27 The man asked him, “What is your name?”
“Jacob,” he answered.
28 Then the man said, “Your name will no longer be Jacob, but Israel,[f] because you have struggled with God and with humans and have overcome.”
29 Jacob said, “Please tell me your name.”
But he replied, “Why do you ask my name?” Then he blessed him there.
30 So Jacob called the place Peniel,[g] saying, “It is because I saw God face to face, and yet my life was spared.”
31 The sun rose above him as he passed Peniel,[h] and he was limping because of his hip. 32 Therefore to this day the Israelites do not eat the tendon attached to the socket of the hip, because the socket of Jacob’s hip was touched near the tendon.

Footnotes:

  1. Genesis 32:1 In Hebrew texts 32:1-32 is numbered 32:2-33.
  2. Genesis 32:2 Mahanaim means two camps.
  3. Genesis 32:7 Or camps
  4. Genesis 32:8 Or camp
  5. Genesis 32:8 Or camp
  6. Genesis 32:28 Israel probably means he struggles with God.
  7. Genesis 32:30 Peniel means face of God.
  8. Genesis 32:31 Hebrew Penuel, a variant of Peniel























No comments:

Post a Comment