Paris Peace Accords 23 Oct. 1991

Sunday, October 19, 2014

ពាណិជ្ជករ ​វៀតណាម ​ជំរុញ​ ឲ្យ​ធ្វើ ​ពហិការ​ មិន​ប្រើ​ ផលិតផល ​តម្លៃ​ថោក ​របស់​ចិន | Vietnamese businessman calls for boycott of cheap Chinese products

ពាណិជ្ជករ ​វៀតណាម ​ជំរុញ​ ឲ្យ​ធ្វើ ​ពហិការ​ មិន​ប្រើ​ ផលិតផល ​តម្លៃ​ថោក ​របស់​ចិន

បុគ្គលិក​នៃ​សាខា​ធនាគារ​វិនិយោគ​និង​អភិវឌ្ឍន៍​មួយ នៅ​ក្នុង​ទីក្រុង​ហាណូយ​នៃ​ប្រទេស​វៀតណាម កំពុង​រាប់​ប្រាក់​ដុង​រៀតណាម។
បុគ្គលិក ​នៃ​សាខា​ ធនាគារ ​វិនិយោគ​ និង​អភិវឌ្ឍន៍​ មួយ នៅ​ក្នុង​ទីក្រុង​ ហាណូយ ​នៃ​ប្រទេស​ វៀតណាម កំពុង​ រាប់​ប្រាក់​ដុង​ រៀតណាម។
 ពាណិជ្ជករ​ វៀត​ណាម​ បាន​អំពាវនាវ ​ឲ្យ​ធ្វើ​ពហិការ ផលិតផល ដែល​មាន ​គុណភាព​ទាប​ និង​គ្មាន ​សុវត្ថិភាព​ របស់​ចិន នៅ​ពេល​ ដែលមាន​ មនោសញ្ចេត​នា ប្រឆាំង​ចិន​ កំពុង​ កើន​ឡើង ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​នោះ។

យុទ្ធនាការ​នោះ​ ដែល​ត្រូវ​ ដឹកនាំ​ ដោយ​លោក Vu Tien Loc ​ប្រធាន​ សភា​ ពាណិជ្ជកម្ម​ និង​ឧស្សាហកម្ម បាន​លើក​ទឹក​ចិត្ត ពួក​អ្នក ​ប្រើ​ប្រាស់​ ទំនិញ ឲ្យ​ប្រើ​ប្រាស់ ​ទំនិញ ​ធ្វើ​នៅប្រទេស​ វៀតណាម​ ដែល​ជា​មធ្យោបាយ ​មួយ ​ដើម្បី​ បង្ហាញ ពី​ភក្តីភាព​ ដល់​ជាតិ​ របស់​ខ្លួន ក្នុង​ពេល ​ប្រឈម​ឥរិយាបទ ​គគ្លើន របស់​ចិន​ ក្នុង​សមុទ្រ​ចិន​ ខាង​ត្បូង។

​ទោះ ​ជា​យ៉ាង​ណា​ ក៏​ដោយ, ​លោក Loc បាន​ប្រាប់​ VOA ផ្សាយ​ ជា​ភាសា ​វៀតណាម​ ថា, ​លោក ​មិន​បាន ​ស្នើ​សុំ​ ឲ្យ​ធ្វើ​ពហិការ ទំនិញ​ ទាំង​អស់ ​របស់ ​ចិន​ទេ, ​ក៏ប៉ុន្តែ​ ការ​ទិញ​ទំនិញ ​ធ្វើ​នៅ​ក្នុង​ស្រុក ​ដែលមាន​ តម្លៃ​សមរម្យ​ និង​មាន ​សុវត្ថិភាព​ ​ត្រូវ​តែ​ ជា​អាទិភាព។​

លោក ​ថ្លែង​ថា៖ «យើង ​មិន​ជំរុញ ​ឲ្យ​ប្រជាពលរដ្ឋ​ បញ្ឈប់ ការ​ប្រើ​ប្រាស់ ​ទំនិញ ​របស់ ​ចិន​ទេ។ ​ យើង​ គ្រាន់​តែ ​លើក​ទឹក​ចិត្ត ​ពួកគេ​ កុំ​ ឲ្យ​ទិ​ញ​ ផលិតផល​ ទាំងឡាយ​ណា ​ដែល​ធ្វើ ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​ ចិន​ ដែលបាន​មក ​ពី​ការ​រត់​ពន្ធ​ និង​គ្មាន​សុវត្ថិភាព,​ ​ហើយ ​ផ្តល់​អាទិភាព ​ដល់​ការ​ ប្រើប្រាស់​ ទំនិញ​ វៀតណាម ​ដោយ​មាន​តម្លៃ​ ប្រកួត​ប្រជែង ​ជំនួស​វិញ។ ​ អាទិភាព​ គួរ​តែ ​ផ្តល់​ ឲ្យ​ទំនិញ វៀតណាម,​ ក៏ប៉ុន្តែ​ មិន​មែន​ ប្រឆាំង​ នឹង​ទំនិញ​ផ្សេង​ ទាំង​អស់​ នោះ​ទេ។»


រដ្ឋាភិបាល​ទីក្រុង​ហាណូយ​ទទួល​ការ​ជំរុញ​ដោយ​មនុស្ស​ជា​ច្រើន ​រួម​មាន​ទាំង​សមាជិក​គណបក្ស​កុម្មុយនិស្ត​ឲ្យកាត់​បន្ថយ​ការ​ពឹង​ផ្អែក​ សេដ្ឋ​កិច្ច​របស់​វៀតណាម​លើ​ចិន​បន្ទាប់​ពីការ​ដាក់​ការដ្ឋាន​ខួង​ប្រេង​ដ៏​ ចម្រូងចម្រាស​របស់​រដ្ឋាភិបាល​ទីក្រុង​ប៉េកាំង​នៅ​ក្នុង​ផ្ទៃ​ទឹក​មាន​ ជម្លោះក្នុង​សមុទ្រ​ចិន​ខាង​ត្បូង។

លោក Vu ​និយាយ​ទៀត​ថា ​ពាណិជ្ជករ​វៀតណាម​ ​អាចសម្តែងលក្ខណៈ​ជាតិនិយម​របស់​ខ្លួនដោយ​ផលិត​ផលិតផល​ធ្វើ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស ​វៀតណាម​ដែល​មាន​ការ​ប្រកួត​ប្រជែង​ដែលអាច​ប្រណាំងប្រជែងមិន​ត្រឹម​តែ​ក្នុង ​ទីផ្សារវៀតណាម​ទេ ក៏​ប៉ុន្តែ​នៅ​ក្នុង​ទីផ្សារ​បរទេស​ដែរ។

​បណ្តាញ​ផ្សាយ​ព័ត៌មានវៀតណាម​រាយការណ៍​ថា ​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​ទំនិញ​វៀតណាម៦៣​ភាគរយ ​ចូល​ចិត្ត​ផលិតផលក្នុង​ស្រុកជាង​ផលិត​ផល​នាំ​ចូល​មក​ពីបរទេសក្នុង​រយៈ​ពេល​ ៥ឆ្នាំ​ចុងក្រោយ​នេះ ក៏ប៉ុន្តែ ​គេ​មិន​ទាន់​ដឹង​ច្បាស់​នៅ​ឡើយ​ថា ​តើ​ការ​ស្ទង់មតិ​នេះ ​ធ្វើ​ឡើង​យ៉ាង​ដូចម្តេច​ទេ។

​យោង​ទៅ​តាម​ស្ថិតិ​ផ្លូវការ​ ចិន​ជា​ដៃគូ​ពាណិជ្ជកម្ម​ដ៏​ធំ​បង្អស់​របស់​វៀតណាមដោយ​មាន​ពាណិជ្ជកម្ម​ទៅ​ វិញ​ទៅ​មកបាន​ឡើង​ដល់​ជាង​៥០​ពាន់​លាន​ដុល្លារនៅ​ឆ្នាំ​២០១៣។

​ចិន​នៅ​តែ​រក្សា​បាន​ចំណាត់​ថ្នាក់​នេះនៅ​ក្នុង​រយៈ​ពេល​៩​ខែ​ដំបូង​នៃ​ ឆ្នាំ​២០១៤​ ថ្វី​បើ​មាន​ការ​តានតឹងពីសមុទ្រ​ចិន​ខាង​ត្បូង​ក៏ដោយ៕


No comments:

Post a Comment