Paris Peace Accords 23 Oct. 1991

Monday, January 27, 2014

សង្គម​ស៊ីវិល​ រិះគន់ ​ការ​កំណត់​ តម្លៃ​ពិន័យ​ ដល់​ អ្នក​គ្មាន​ប័ណ្ណ​បើកបរ​ម៉ូតូ

ចរាចរណ៍ ៦១០
អ្នក​បើក​បរ​ម៉ូតូ​ដោយ​គ្មាន​ពាក់​មួក​សុវត្ថិភាព ធ្វើ​ដំណើរ​លើ​ដង​ផ្លូវ​មួយ នា​រាជធានី​ភ្នំពេញ នៅ​ថ្ងៃ​២៧ មករា ឆ្នាំ​២០១៤។
(រូបថត RFA / Van Vichar)

សង្គម​ស៊ីវិល​ រិះគន់ ​ការ​កំណត់​ តម្លៃ​ពិន័យ​ ដល់​ អ្នក​គ្មាន​ប័ណ្ណ​បើកបរ​ម៉ូតូ

មន្ត្រី​សង្គម​ស៊ីវិល​និង​អ្នក​ឃ្លាំមើល​ការ​អភិវឌ្ឍ​សង្គម​មួយ​ចំនួន បាន​រិះគន់​ចំពោះ​ការ​កំណត់​តម្លៃ​ផាក​ពិន័យ​ទៅ​លើ​អ្នក​គ្មាន​ប័ណ្ណ​បើក​បរ​ម៉ូតូ​មាន​តម្លៃ​ខ្ពស់​រហូត​ដល់ ៦​ម៉ឺន​រៀល។ ប៉ុន្តែ​មន្ត្រី​នគរបាល​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​អះអាង​ថា ការ​កំណត់​តម្លៃ​ផាក​ពិន័យ​នេះ គឺ​ដើម្បី​ឲ្យ​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ម៉ូតូ​ទៅ​ចុះ​ឈ្មោះ​រៀន​បើកបរ និង​ចេះ​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ឲ្យ​បាន​គ្រប់​គ្នា។
ដោយ ដែន អយុធ្យា / អាស៊ីសេរី |​ ២៧ មករា ២០១៤
មន្ត្រី​សង្គម​ស៊ីវិល​បាន​រិះគន់ និង​ចាត់​ទុក​ការ​ផាក​ពិន័យ​ទៅ​លើ​អ្នក​គ្មាន​ប័ណ្ណ​បើកបរ​ម៉ូតូ​មាន​តម្លៃ​ខ្ពស់ គឺ​មិន​អាច​ទប់​ស្កាត់​​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ដែល​កើត​មាន​នៅ​ក្នុង​សង្គម​កម្ពុជា​នោះ​ទេ។
លោក កែម ឡី អ្នក​វិភាគ​ឯករាជ្យ និង​ជា​អ្នក​ឃ្លាំមើល​ការ​អភិវឌ្ឍ​សង្គម បាន​ថ្លែង​រិះគន់​ចំពោះ​ការ​ផាក​ពិន័យ​ដល់​អ្នក​គ្មាន​ប័ណ្ណ​បើកបរ​ចំនួន ៦​ម៉ឺន​រៀល ដើម្បី​កាត់​បន្ថយ​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍ ថា​ជា​រឿង​មិន​​ត្រឹមត្រូវ​ទេ។
លោក​បន្ត​ថា បើ​ងាក​ទៅ​មើល​ការ​រក​ចំណូល​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​កម្ពុជា​វិញ គឺ​ពលរដ្ឋ​ភាគ​ច្រើន​រក​ចំណូល​​ក្នុង ១​ថ្ងៃ​មិន​បាន ៨.០០០​រៀល ឬ​ប្រមាណ ២​ដុល្លារ​នោះ​ទេ។ ដូច្នេះ​ការ​ផាក​ពិន័យ​នេះ នឹង​ប៉ះពាល់​ធ្ងន់ធ្ងរ​ដល់​ជីវភាព​ពួកគាត់។
លោក កែម ឡី ថ្លែង​បន្ត​ថា ការ​បើកបរ​នៅ​ក្រោម​ឥទ្ធិពល​គ្រឿង​ស្រវឹង ឬ​មនុស្ស​មិន​គោរព​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ឯ​ណោះ​ទេ ទើប​ជា​ដើម​ហេតុ​នាំ​ឲ្យ​កើត​មាន​គ្រោះ​​ថ្នាក់​ចរាចរណ៍​​កើន​ខ្ពស់​ជា​រៀង​រាល់​ឆ្នាំ។ ហើយ​ថា រដ្ឋាភិបាល ឬ​ផ្នែក​ពាក់ព័ន្ធ គួរ​មាន​វិធានការ​​ចំពោះ​បញ្ហា​នេះ។
​លោក ​ព្រាប ច័ន្ទវិបុល ប្រធាន​ផ្នែក​អប់រំ​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​នៃ​មន្ត្រី​គណៈកម្មាធិការ​​​ជាតិ​​សុវត្ថិភាព​​ចរាចរណ៍​​​​ផ្លូវ​គោក បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា សព្វថ្ងៃ​នេះ​អ្នក​មាន​ប័ណ្ណ​បើក​បរ​ម៉ូតូ​​ មាន​ចំនួន​​ប្រមាណ ១៦​ម៉ឺន​នាក់​ក្នុង​ចំណោម​​​​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ម៉ូតូ​ជាង​​​ពីរ​លាន​គ្រឿង។ អ្នក​បើកបរ​ម៉ូតូ​នៅ​តាម​ផ្លូវ​សាធារណៈ​ដែល​​​គ្មាន​ប័ណ្ណ​បើកបរ​នឹង​ត្រូវ​ពិន័យ ៦​ម៉ឺន​រៀល។
លោក​បញ្ជាក់​ថា ដើមហេតុ​នៃ​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​កើត​មាន​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា រាល់​ថ្ងៃ​នេះ គឺ​ ដោយសារ​តែ​អ្នក​បើកបរ​ភាគ​ច្រើន​មិន​បាន​ឆ្លងកាត់​សាលារៀន​បើកបរ ឬ​មិន​ចេះ​​ច្បាប់​ចរាចរណ៍។
មន្ត្រី​រូប​នេះ​បាន​ស្នើ​ដល់​អ្នក​បើកបរ​ដែល​មិន​ទាន់​មាន​ប័ណ្ណ​បើកបរ​ត្រូវ​ទៅ​ប្រឡង​យក​ប័ណ្ណ​បើកបរ​ឲ្យ​បាន​គ្រប់ៗ​គ្នា ព្រោះ​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក អ្នក​បើកបរ​ដែល​គ្មាន​ប័ណ្ណ​បើកបរ ត្រូវ​​រង​ការ​ផាក​ពិន័យ​ជា​ប្រាក់ ឬ​​ឈាន​ដល់​ជាប់​ពន្ធនាគារ។
លោក សន ជ័យ តំណាង​ប្រចាំ​ប្រទេស​កម្ពុជា នៃ​សម្ព័ន្ធ​គណនេយភាព​សង្គម​អាស៊ី​បូព៌ា និង​ប៉ាស៊ីហ្វិក ក៏​បាន​​រិះគន់​ការ​ផាក​ពិន័យ​ចំពោះ​អ្នក​បើកបរ​គ្មាន​ប័ណ្ណ​រហូត​ដល់​ចំនួន ៦​ម៉ឺន​រៀល។ លោក​បន្ត​ថា របៀបរបប​នៃ​ការ​ចុះ​ឈ្មោះ​រៀន​បើកបរ ​គឺ​មាន​តម្លៃ​ខ្ពស់ និង​មាន​អំពើ​ពុករលួយ ទើប​មិន​​សូវ​មាន​មនុស្ស​ទៅ​ចុះ​ឈ្មោះ​រៀន​បើកបរ​បាន​ច្រើន។
តារាង​ឧបសម្ពន្ធ​ស្ដីពី​ការ​ផ្ដល់​សេវា​សាធារណៈ​របស់​ក្រសួង​សាធារណការ​និង​ដឹក​ជញ្ជូន ចុះ​ថ្ងៃ​ទី​២៨ ខែ​ធ្នូ ឆ្នាំ​​២០១២ បាន​បង្ហាញ​ថា ការ​ប្រឡង​ទោចក្រយានយន្ត​គ្រប់​ប្រភេទ គឺ​មាន​តម្លៃ ៧​ម៉ឺន​៥​ពាន់​រៀល។ រយៈ​ពេល​ផ្ដល់​សេវា ៧​ថ្ងៃ និង​មាន​សុពលភាព​ប្រើប្រាស់ ៥​ឆ្នាំ៕


No comments:

Post a Comment