Paris Peace Accords 23 Oct. 1991

Tuesday, February 18, 2014

លោក ហ៊ុន សែន ប្រកាស​ឲ្យ​ប្រើ​ យុទ្ធសាស្ត្រ​ពាណិជ្ជកម្ម​ ថ្មី​ ឆ្នាំ​២០១៤-២០១៨

ហ៊ុន សែន អាស៊ាន ស្ដីពី​វប្បធម៌ និង​សង្គម ៣០៥

លោក ហ៊ុន សែន ប្រកាស​ឲ្យ​ប្រើ​ យុទ្ធសាស្ត្រ​ពាណិជ្ជកម្ម​ ថ្មី​ ឆ្នាំ​២០១៤-២០១៨

ដោយ អាន ស៊ីថាវ / អាស៊ីសេរី | ១៨ កុម្ភៈ ២០១៤
លោក​នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី ហ៊ុន សែន បាន​ប្រកាស​ឲ្យ​ប្រើប្រាស់​យុទ្ធសាស្ត្រ​ថ្មី​មួយ​របស់​ក្រសួង​ពាណិជ្ជកម្ម នៅ​ថ្ងៃ​ទី​១៨ កុម្ភៈ ដើម្បី​លើក​កម្ពស់​ការ​នាំ​ចេញ និង​ពង្រឹង​មូលដ្ឋាន​ផលិតកម្ម​ក្នុង​ស្រុក។ យុទ្ធសាស្ត្រ​នេះ មាន​គោល​បំណង​ប្រមូល​ធនធាន​បច្ចេកទេស ដើម្បី​សម្រប​សម្រួល​ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម និង​លើក​កម្ពស់​ការ​វិនិយោគ​នៅ​ក្នុង​បរិបទ​សមាហរណកម្ម​សេដ្ឋកិច្ច។
យុទ្ធសាស្ត្រ​សមាហរណកម្ម​ពាណិជ្ជកម្ម ដែល​បាន​បង្ហាញ​អំពី​ផែនទី​បង្ហាញ​ផ្លូវ​រយៈពេល ៥​ឆ្នាំ គឺ​ចាប់​អនុវត្ត​ពី​ឆ្នាំ​២០១៤ ដល់​ឆ្នាំ​២០១៨ បាន​ប្រកាស​ឲ្យ​ប្រើប្រាស់​ជា​ផ្លូវ​ការ​នា​ព្រឹក​ថ្ងៃ​ទី​១៨ កុម្ភៈ ដោយ​រាជ​រដ្ឋាភិបាល នៅ​វិមាន​សន្តិភាព។ យុទ្ធសាស្ត្រ​ថ្មី​នោះ ផ្ដោត​លើ​កត្តា​សំខាន់​ពីរ គឺ​បង្កើន​ភាព​ប្រកួត​ប្រជែង​នៃ​ការ​នាំ​ចេញ និង​ការ​អភិវឌ្ឍ​ប្រកប​ដោយ​ចីរភាព តាម​រយៈ​កំណើន​នាំ​ចេញ។
យុទ្ធសាស្ត្រ​នេះ​ក៏​មាន​កម្មវិធី​ពង្រឹង​ក្របខ័ណ្ឌ​សមាហរណកម្ម ដើម្បី​កែលំអ​លទ្ធភាព​ចូល​ក្នុង​ទីផ្សារ ពង្រឹង​បរិយាកាស​ធុរកិច្ច​ក្នុង​ស្រុក និង​បង្កើន​តម្លៃ​បន្ថែម​ក្នុង​ស្រុក។
លោក​នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី ហ៊ុន សែន ជឿ​ជាក់​ថា យុទ្ធសាស្ត្រ​ថ្មី​នេះ​នឹង​ជួយ​លើក​កម្ពស់​ទំហំ​ពាណិជ្ជកម្ម​របស់​កម្ពុជា និង​ពង្រឹង​មូលដ្ឋាន​ផលិតកម្ម​ក្នុង​ស្រុក តាម​រយៈ​ការ​កៀរគរ​ជំនួយ​បច្ចេកទេស និង​ការ​ជួយ​ជ្រោមជ្រែង​ពី​ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​នានា​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា។
លោក ហ៊ុន សែន បញ្ជាក់​ថា បច្ចុប្បន្ន​វិស័យ​ពាណិជ្ជកម្ម​ជា​វិស័យ​អាទិភាព​មួយ ដើម្បី​ជំរុញ​កំណើន​សេដ្ឋកិច្ច និង​ការ​កាត់​បន្ថយ​ភាព​ក្រីក្រ។
បន្ថែម​លើ​នេះ រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួង​ពាណិជ្ជកម្ម លោក ស៊ុន ចាន់ថុល បាន​អះអាង​ថា ស្រប​ពេល​ដែល​ប្រទេស​កម្ពុជា បាន​នាំ​ចូល​ទំនិញ​ប្រើប្រាស់​ស្ទើរ​តែ​ទាំង​ស្រុង​ពី​បរទេស យុទ្ធសាស្ត្រ​ថ្មី​នេះ​នឹង​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​ទាំង​ឡាយ ចំពោះ​ស្ថានភាព​ឱនភាព​ពាណិជ្ជកម្ម។ លោក​បញ្ជាក់​ទៀត​ថា ទោះ​បី​ជា​កម្ពុជា មាន​ការ​នាំ​ចូល​ច្រើន ប៉ុន្តែ​ទំនិញ​នាំ​ចូល​ទាំង​នោះ ភាគ​ច្រើន​ជា​វត្ថុ​ធាតុ​ដើម ដើម្បី​គាំទ្រ​ដល់​ផលិតកម្ម​ក្នុង​ស្រុក។
«សំឡេង»
លោក ស៊ុន ចាន់ថុល មាន​ប្រសាសន៍​បន្ថែម​ទៀត​ថា ការ​ទាក់ទាញ​អ្នក​វិនិយោគ​បរទេស​ឲ្យ​កាន់​តែ​ច្រើន មក​បណ្ដាក់​ទុន​នៅ​កម្ពុជា គឺ​ជា​យុត្តិសាស្ត្រ​សំខាន់​មួយ ដើម្បី​កាត់​បន្ថយ​ឱនភាព​ពាណិជ្ជកម្ម។
ស៊ុន ចាន់ថុល ៦១០
រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួង​ពាណិជ្ជកម្ម លោក ស៊ុន ចាន់ថុល មាន​ប្រសាសន៍​នៅ​វិមាន​សន្តិភាព នៅ​ថ្ងៃ​ទី​១៨ ខែ​កុម្ភៈ ឆ្នាំ​២០១៤។ RFA/An Sithav
តំណាង​កម្មវិធី​អភិវឌ្ឍន៍​សហប្រជាជាតិ​ប្រចាំ​កម្ពុជា (UNDP) អ្នកស្រី ក្លែរ វ៉ាន់ ឌ័រ វ៉ារ៉េន (Claire Vam der Vaerem) មាន​ប្រសាសន៍​ថា បច្ចុប្បន្ន​ប្រទេស​កំពុង​អភិវឌ្ឍន៍​ជាច្រើន​នៅ​លើ​ពិភពលោក កំពុង​ពង្រឹង​ភាព​ប្រកួត​ប្រជែង ដើម្បី​ជំរុញ​ការ​នាំ​ចេញ។ ការ​អភិវឌ្ឍ​ពាណិជ្ជកម្ម និង​ការ​អភិវឌ្ឍ​មនុស្ស មាន​ទំនាក់ទំនង​នឹង​គ្នា ប៉ុន្តែ​កម្រិត​នៃ​ភាព​ជោគជ័យ​នោះ គឺ​ទាមទារ​ឲ្យ​មាន​យុត្តិសាស្ត្រ​ពាណិជ្ជកម្ម​មួយ ដែល​បម្រើ​ឲ្យ​ក្រុម​អ្នក​ងាយ​រងគ្រោះ។
បញ្ហា​នេះ រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួង​ពាណិជ្ជកម្ម លោក ស៊ុន ចាន់ថុល បាន​អះអាង​ថា ប្រទេស​កម្ពុជា មាន​ច្បាប់​ដើម្បី​គ្រប់គ្រង​កម្មសិទ្ធិ​បញ្ញា ដើម្បី​ការពារ​ដល់​សហគ្រាស​ផលិត។ រដ្ឋាភិបាល​ក៏​មាន​យន្តការ​មួយ​ចំនួន​ទៀត ដោយ​ជៀសវាង​ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម​ដោយ​ផ្ដាច់​មុខ និង​ការ​រួម​គ្នា​ផ្ដាច់​មុខ ដើម្បី​បម្រើ​ផល​ប្រយោជន៍​ដល់​អ្នក​ប្រើប្រាស់។
របាយការណ៍​របស់​ក្រសួង​ពាណិជ្ជកម្ម បាន​បង្ហាញ​ថា ទំហំ​ពាណិជ្ជកម្ម​កម្ពុជា បាន​កើន​ឡើង​រហូត​ដល់ ៩​ពាន់​លាន​ដុល្លារ នៅ​ឆ្នាំ​២០១៣ ក្នុង​នោះ​វិស័យ​កាត់​ដេរ​ចូល​រួម​ប្រមាណ ៥​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក។ តាម​ការ​ប៉ាន់​ស្មាន ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម​មិន​ផ្លូវ​ការ​វិញ​មាន​ទំហំ​ប្រមាណ ១​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ។
យ៉ាង​ណា​ក៏ដោយ ពាណិជ្ជករ​កម្ពុជា មួយ​ចំនួន បាន​អះអាង​ថា ការ​កើន​ឡើង​ទំហំ​ពាណិជ្ជកម្ម​នេះ បាន​ក្លាយ​ជា​ក្ដី​បារម្ភ​របស់​អ្នក​ផលិតកម្ម​ក្នុង​ស្រុក​បាត់​បង់​ភាព​ប្រកួត​ប្រជែង ដោយសារ​ទំនិញ​នាំ​ចូល​ពី​បរទេស​ទាំង​នោះ​មាន​តម្លៃ​ថោក និង​គ្មាន​គុណភាព៕



No comments:

Post a Comment