Paris Peace Accords 23 Oct. 1991

Thursday, March 27, 2014

ធនាគារ​ ពិភពលោក៖ ភាព​ងាយ​ស្រួល ​ធ្វើ​អាជីវកម្ម ​នៅ​កម្ពុជា​ មាន​សញ្ញា ​កាន់​តែ​ អាក្រក់

ជូលៀន ក្លឺក (Julian Clarke) ៦១០
អ្នក​ឯកទេស​សេដ្ឋកិច្ច​ពាណិជ្ជកម្ម​ថ្នាក់​ខ្ពស់​របស់​ធនាគារ​ពិភពលោក ប្រចាំ​កម្ពុជា លោក ជូលៀន ក្លឺក (Julian Clarke) បង្ហាញ​របាយការណ៍​ស្ដីពី​សន្ទស្សន៍​វិស័យ​ដឹក​ជញ្ជូន និង​ការ​លើក​ដាក់​ទំនិញ​ នៅ​តំបន់​មហា​អនុ​ទន្លេ​មេគង្គ នៅ​ថ្ងៃ​ទី​២៦ ខែ​មីនា ឆ្នាំ​២០១៤។

ធនាគារ​ ពិភពលោក៖ ភាព​ងាយ​ស្រួល ​ធ្វើ​អាជីវកម្ម ​នៅ​កម្ពុជា​ មាន​សញ្ញា ​កាន់​តែ​ អាក្រក់

ដោយ អាន ស៊ីថាវ / អាស៊ីសេរី​ | ២៦ មីនា ២០១៤

ធនាគារ​ពិភពលោក ប្រចាំ​កម្ពុជា បាន​អះអាង​ថា វិស័យ​ដឹក​ជញ្ជូន និង​ការ​លើក​ដាក់​ទំនិញ​មាន​ភាព​រីក​ចម្រើន​ខ្លាំង​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន។ ការ​រីក​ចម្រើន​នេះ បាន​គាំទ្រ​ដល់​ការ​អភិវឌ្ឍ​អាជីវកម្ម ការ​បង្កើត​ការងារ ការ​នាំ​ចេញ និង​ចូល​រួម​ដល់​កំណើន​សេដ្ឋកិច្ច​ជាតិ។ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ ស្ថាប័ន​នេះ​ដដែល​បាន​រក​ឃើញ​ថា ភាព​ងាយ​ស្រួល​ធ្វើ​អាជីវកម្ម​នៅ​កម្ពុជា វិញ មាន​សញ្ញា​កាន់​តែ​អាក្រក់​ទៅ បើ​ប្រៀបធៀប​ជាង​ឆ្នាំ​២០១៣។
ធនាគារ​ពិភពលោក នៅ​តំបន់​មហា​អនុ​ទន្លេ​មេគង្គ បាន​ចេញ​របាយការណ៍​បញ្ជាក់​ពី​សន្ទស្សន៍​វិស័យ​ដឹក​ជញ្ជូន និង​ការ​លើក​ដាក់​ទំនិញ​ដែល​បាន​រក​ឃើញ​ថា ប្រទេស​នៅ​ក្នុង​តំបន់​នេះ​មាន​ភាព​រីក​ចម្រើន​លើ​ផ្នែក​លើក​ដាក់​ទំនិញ និង​សេវាកម្ម​ផ្សេង​ទៀត​ដែល​បម្រើ​ឲ្យ​ការ​នាំ​ចេញ និង​ការ​នាំ​ចូល​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​នីមួយៗ។
ប្រធាន​ធនាគារ​ពិភពលោក ប្រចាំ​ប្រទេស​មហា​អនុ​តំបន់​ទន្លេ​មេគង្គ លោក អ៊ុលរិច ហ្សាចៅ (Ulrich Zachau) មាន​ប្រសាសន៍​ថា កន្លែង​ពិនិត្យ​ទំនិញ​នៅ​តាម​ព្រំដែន​មាន​ភាព​រីក​ចម្រើន​ខ្លាំង និង​បញ្ហា​ទាក់ទង​នឹង​របប​ការិយាធិបតេយ្យ ត្រូវ​បាន​កាត់​បន្ថយ​ជាង​មុន។ បច្ចុប្បន្ន ការ​នាំ​ចេញ​ទំនិញ​ទៅ​កាន់​ទីផ្សារ គឺ​ចំណាយ​ពេល និង​ធនធាន​ហិរញ្ញវត្ថុ​តិច​ជាង​មុន។
បន្ថែម​លើ​នេះ អ្នក​ឯកទេស​សេដ្ឋកិច្ច​ពាណិជ្ជកម្ម​ថ្នាក់​ខ្ពស់​របស់​ធនាគារ​ពិភពលោក ប្រចាំ​កម្ពុជា លោក ជូលៀន ក្លឺក (Julian Clarke) បាន​អះអាង​ស្រប​ពេល​ចេញ​របាយការណ៍​នោះ​នា​ថ្ងៃ​ទី​២៦ មីនា ថា ការ​អភិវឌ្ឍ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​មាន​ភាព​រីក​ចម្រើន​ខ្លាំង​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន ក្នុង​នោះ​រួម​មាន​ភាព​ងាយ​ស្រួល​នៃ​ការ​លើក​ទំនិញ​នាំ​ចេញ ក៏​មាន​សញ្ញា​ល្អ និង​ទាន់​ពេល​វេលា ដែល​កត្តា​នេះ​នាំ​ឲ្យ​ការ​នាំ​ចេញ​របស់​កម្ពុជា បាន​កើន​ឡើង ៤០% នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០១៤៖ «ក្នុង​ចំណោម​ប្រទេស​ក្រីក្រ​នានា យើង​ឃើញ​ថា កម្ពុជា មាន​សន្ទស្សន៍​លើ​ផ្នែក​ដឹក​ជញ្ជូន​ប្រសើរ​ជាង​គេ។ កម្ពុជា ជា​ប្រទេស​ស្ថិត​នៅ​លំដាប់​លេខ​បួន ក្នុង​ចំណោម​ប្រទេស​ក្រីក្រ​នៅ​លើ​ពិភពលោក និង​ស្ថិត​នៅ​លំដាប់​ល្អ​បំផុត​នៅ​តំបន់​អាស៊ី»
របាយការណ៍​របស់​ធនាគារ​ពិភពលោក ប្រចាំ​ឆ្នាំ​២០១៤ បាន​គណនា​សន្ទស្សន៍​សកម្មភាព​ដឹក​ជញ្ជូន​កម្ពុជា បាន​កើន​ឡើង​ស្ថិត​នៅ​លំដាប់​លេខ​៨៣ ក្នុង​ចំណោម​ប្រទេស​ចំនួន​១៦០ ដែល​បាន​អង្កេត​នៅ​លើ​ពិភពលោក។ ភាព​ប្រសើរ​ឡើង​នេះ បាន​រំកិល​លំដាប់​ថ្នាក់​កម្ពុជា ចំនួន ៤៦​លេខ មាន​ន័យ​ថា សន្ទស្សន៍​កាល​ពី​បួន​ឆ្នាំ​មុន កម្ពុជា មាន​លេខ​១២៩។
របាយការណ៍​ដដែល​បាន​ពន្យល់​ថា រយៈពេល​ត្រួត​ពិនិត្យ​ទំនិញ​របស់​ស្ថាប័ន​គយ​នៅ​តាម​ព្រំដែន​បាន​ថយ​មក​ត្រឹម​ជាង​មួយ​ថ្ងៃ​ប៉ុណ្ណោះ​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន ដែល​នៅ​ឆ្នាំ​២០១០ ត្រូវ​ការ​រយៈពេល ៦​ថ្ងៃ។ រីឯ​ការ​ត្រួត​ពិនិត្យ​ទំនិញ​នាំ​ចេញ បាន​ថយ​ចុះ​ប្រមាណ​ពីរ​ដង​មក​ត្រឹម ១៧% បើ​ធៀប​នឹង​បួន​ឆ្នាំ​មុន។
ប្រធាន​ធនាគារ​ពិភពលោក ប្រចាំ​ប្រទេស​មហា​អនុ​តំបន់​ទន្លេ​មេគង្គ លោក អ៊ុលរិច ហ្សាចៅ បាន​អះអាង​ទៀត​ថា សន្ទស្សន៍​ល្អ​នេះ​នឹង​ជួយ​ជំរុញ​ឲ្យ​កសិករ ឬ​អ្នក​ផលិត​បញ្ជូន​ទំនិញ​ទៅ​កាន់​ទីផ្សារ​កាន់​តែ​ងាយ​ស្រួល និង​មាន​ប្រសិទ្ធភាព ដែល​ជា​កត្តា​សំខាន់​ក្នុង​ការ​កាត់​បន្ថយ​បញ្ហា​នានា​សម្រាប់​អ្នក​នាំ​ចេញ​កម្ពុជា ចូល​រួម​ធ្វើ​សមាហរណកម្ម​នៅ​ក្នុង​សង្វាក់​ផ្គត់ផ្គង់​ទំនិញ​នៅ​ក្នុង​តំបន់។
កម្ពុជា ជា​ប្រទេស​ដែល​សេដ្ឋកិច្ច​ពឹង​លើ​ការ​នាំ​ចេញ មាន​ន័យ​ថា ការ​នាំ​ចេញ​កាន់​តែ​ច្រើន សេដ្ឋកិច្ច និង​ចំណូល​ជាតិ នឹង​មាន​កំណើន​កាន់​តែ​ខ្ពស់ បង្កើត​ការងារ​កាន់​តែ​ច្រើន និង​ការ​កាត់​បន្ថយ​ភាព​ក្រីក្រ។
ប៉ុន្តែ វិស័យ​ឯកជន​វិញ​បាន​អះអាង​ផ្ទុយ​ពី​របាយការណ៍​របស់​ធនាគារ​ពិភពលោក ដែល​បាន​រក​ឃើញ​នេះ។
សហ​ប្រធាន​ក្រុម​ការងារ​វិស័យ​ឯកជន​ផ្នែក​ដឹក​ជញ្ជូន និង​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ លោក​ឧកញ៉ា សូ ងួន បាន​លើក​ឡើង​កាល​ពី​ដើម​ខែ​មីនា ឆ្នាំ​២០១៤ ថា បច្ចុប្បន្ន​នៅ​មាត់​ច្រក​ក្រុង​បាវិត មាន​ភាព​ខ្វះខាត​ម៉ាស៊ីន​ស្កេន មាន​ន័យ​ថា នៅ​ការិយាល័យ​គយ និង​រដ្ឋាករ​បាវិត មាន​ម៉ាស៊ីន​ស្កេន​តែ​មួយ ដែល​តម្រូវ​ឲ្យ​រថយន្ត​ដឹក​ទំនិញ​ត្រូវ​តម្រង់​ជួរ​រង់ចាំ ដែល​បង្ក​ឲ្យ​មាន​ផល​ប៉ះពាល់​ដល់​ការ​ធ្វើ​ដំណើរ​ដល់​ប្រជាពលរដ្ឋ និង​ការ​ធ្វើ​អាជីវកម្ម។
លោក​ឧកញ៉ា សូ ងួន បាន​អះអាង​ថា រដ្ឋាភិបាល​ត្រូវ​អភិវឌ្ឍ​វិស័យ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ ជាពិសេស​ផ្លូវ​ជាតិ​លេខ​១ និង​លេខ​៥ ដែល​ជា​ផ្លូវ​ជាតិ​សំខាន់​សម្រាប់​ប្រព័ន្ធ​ផ្លូវ​អាស៊ាន។ ម៉្យាង​វិញ​ទៀត ផ្នែក​ដឹក​ជញ្ជូន​ត្រូវ​ការ​ជំនួយ​ពី​រាជ​រដ្ឋាភិបាល​បន្ថែម​ទៀត ដើម្បី​ពង្រឹង​ការងារ​ដឹក​ជញ្ជូន​ដើម្បី​ប្រកួត​ប្រជែង​រវាង​ប្រទេស​នៅ​តំបន់​អាស៊ាន ជាពិសេស​ការ​ផ្ដល់​ហិរញ្ញប្បទាន​ត្រង់​អត្រា​ការ​ប្រាក់​ទាប។
បន្ថែម​លើ​នេះ អគ្គនាយក​រង​កំពង់ផែ​ស្វយ័ត​ព្រះសីហនុ លោក ម៉ា ស៊ុនហួត បាន​អះអាង​ថា ម៉ាស៊ីន​ស្កេន​ទំនិញ​ចេញ​ចូល​នៅ​ក្នុង​កំពង់ផែ​មាន​ចំនួន​បី ប៉ុន្តែ​ពេល​ខ្លះ​ក៏​បាន​បង្ក​ឲ្យ​មាន​ការ​កក​ស្ទះ​ដែរ។ ការ​កក​ស្ទះ​នោះ ដោយសារ​តែ​អ្នក​នាំ​ចេញ​ទំនិញ​កម្ពុជា សម្រុក​ចេញ​ទៅ​នៅ​ថ្ងៃ​តែ​មួយ ស្រប​ពេល​ដែល​ទំនិញ​ពី​ប្រទេស​ផ្សេង​កំពុង​នាំ​ចូល​មក​កម្ពុជា តាម​រយៈ​ផែ​ព្រះសីហនុ៖ «ជួន​កាល​ថ្ងៃ​សុក្រ ឬ​ថ្ងៃ​សៅរ៍ មាន​ចំនួន ៣០០​កុងតឺន័រ។ ធម្មតា​ដូច​ខ្ញុំ​ជម្រាប​ថា ដូច​ជា​ឡើង​កប៉ាល់​ហោះ​អ៊ីចឹង ដល់​ពេល​ឡើង​យើង​ត្រូវ​ត​កឺ​គ្នា។ បើ​យើង​ធម្មតា​អត់​មាន​មួយ​ម៉ោង​ឡើង​រួច​ទេ។ ដល់​អ៊ីចឹង​ត្រូវ​មាន​ការ​ត​កឺ​គ្នា​តិចតួច​ត​កន្ទុយ​គ្នា»
ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ក៏ដោយ រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួង​ពាណិជ្ជកម្ម លោក ស៊ុន ចាន់ថុល មាន​ប្រសាសន៍​ថា រដ្ឋាភិបាល​កំពុង​អភិវឌ្ឍ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ ដើម្បី​លើក​កម្ពស់​ពាណិជ្ជកម្ម។ ការ​អភិវឌ្ឍ​នោះ ទាមទារ​ការ​ចូល​រួម​ពី​វិស័យ​ឯកជន និង​ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​ពី​ធនាគារ​ពិភពលោក ធនាគារ​អភិវឌ្ឍន៍​អាស៊ី និង​ជំនួយ​ពី​ប្រទេស​អភិវឌ្ឍន៍​នានា ជាដើម។
ជាក់​ស្ដែង រាជ​រដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា បាន​ទទួល​ជំនួយ​អភិវឌ្ឍន៍​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ពី​ប្រទេស​ចិន និង​ប្រទេស​ជប៉ុន រាប់​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន។ ក្រៅ​ពី​នេះ ធនាគារ​ពិភពលោក បាន​បញ្ចេញ​ទឹក​ប្រាក់​ប្រមាណ ៦​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក កាល​ពី​ឆ្នាំ​២០១៣ ដើម្បី​អភិវឌ្ឍ​កិច្ច​សម្រួល​ពាណិជ្ជកម្ម និង​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ទំនិញ​នាំ​ចេញ​ដល់​ប្រទេស​ក្រីក្រ​នៅ​លើ​ពិភពលោក។
របាយការណ៍​សន្ទស្សន៍​ដឹក​ជញ្ជូន​របស់​ធនាគារ​ពិភពលោក ប្រចាំ​ឆ្នាំ​២០១៤ បាន​បញ្ជាក់​ថា ភាព​រីក​ចម្រើន​នៃ​សន្ទស្សន៍​នៃ​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន គឺ​បង្ហាញ​ថា សកម្មភាព​វិនិយោគ ឬ​ការ​បង្កើត​អាជីវកម្ម​នៅ​ប្រទេស​នោះ​មាន​ភាព​ប្រសើរ​ឡើង​ជាង​មុន។ បច្ចុប្បន្ន ក្នុង​ចំណោម​ប្រទេស​អាស៊ាន​ទាំង​១០ សន្ទស្សន៍​ដឹក​ជញ្ជូន​របស់​កម្ពុជា មាន​កម្រិត​ខ្ពស់​ជាង​តែ​ប្រទេស​ឡាវ និង​ភូមា តែ​ប៉ុណ្ណោះ។
ស្រប​ពេល​ដែល​ធនាគារ​ពិភពលោក បាន​បង្ហាញ​អំពី​សន្ទស្សន៍​ដឹក​ជញ្ជូន​ទំនិញ​កម្ពុជា បាន​កើន​ឡើង​ខ្ពស់​នៅ​ឆ្នាំ​២០១៤ ប៉ុន្តែ​ការ​រក​ឃើញ​របស់​ស្ថាប័ន​ដដែល​នេះ បាន​បញ្ជាក់​ថា ភាព​ងាយ​ស្រួល​នៃ​ការ​ធ្វើ​អាជីវកម្ម​វិញ មាន​ស្ថានភាព​កាន់​តែ​អាក្រក់​ជាង​មុន៕

No comments:

Post a Comment