Paris Peace Accords 23 Oct. 1991

Tuesday, April 15, 2014

មនុស្ស​ ១៣​នាក់​ ស្លាប់​ ដោយសារ​ គ្រោះ​ថ្នាក់​ ចរាចរណ៍​ ២​ថ្ងៃ

មនុស្ស​ ១៣​នាក់​ ស្លាប់​ ដោយសារ​ គ្រោះ​ថ្នាក់​ ចរាចរណ៍​ ២​ថ្ងៃ

RFA | 15 April 2014
 
គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍ ៣០៥
គ្រោះថ្នាក់​ ចរាចរណ៍​ នៅ​តាម​ដង​ផ្លូវ​មួយ ក្នុង​រាជធានី ​ភ្នំពេញ កាល​ពី​យប់​ ថ្ងៃ​ទី​១៨ ខែ​កញ្ញា ឆ្នាំ​២០១០។  RFA/Uy Sophea

ក្នុង​រយៈ​ពេល ​ពីរ​ថ្ងៃ--គឺ​ ថ្ងៃ​ទី​១៣ និង១៤ មេសា--មាន​មនុស្ស ​ជាង១០​នាក់​ ស្លាប់ និង​ប្រមាណ ៨០​នាក់​ រង​របួស ដោយសារ​ គ្រោះថ្នាក់​ ចរាចរណ៍។

មន្ត្រី ​រដ្ឋាភិបាល ​អះអាង​ ថា, ចំនួន​គ្រោះថ្នាក់​ ចរាចរណ៍ ​ពេល​បុណ្យ ​ចូល​ឆ្នាំ ​ថយ​ចុះ​បន្តិច បើ​ ប្រើ​ធៀប​ ពេល​បុណ្យ ​ចូល​ឆ្នាំ​ កាល​ពី​ឆ្នាំ​​ទៅ។  ចំណែក​​ មន្ត្រី​ អង្គការ​ មិនមែន ​រដ្ឋាភិបាល​ សន្និដ្ឋាន​ថា, គ្រោះថ្នាក់ ​ចរាចរណ៍ ​នៅ​តែ​ មាន​កម្រិត​ខ្ពស់​ ដដែល បើ​ ប្រៀបធៀប ​ចំនួន ​គ្រោះ​ថ្នាក់​ ចរាចរណ៍ ​ពេល​ចូល​ឆ្នាំ ​​កន្លង​ទៅ។


យ៉ាង​ហោច​ណាស់ ​មនុស្ស ១៣​នាក់​ ស្លាប់ និង​ប្រហែល ៨០​នាក់ របួស​ ធ្ងន់​ និង​ស្រាល ដោយសារ​ គ្រោះថ្នាក់​ ចរាចរណ៍​មុន និង​ពេល​បុណ្យ​ ចូល​ឆ្នាំ​ខ្មែរ--គឺ​ ថ្ងៃ​ទី​១៣ និង​១៤ មេសា។

ប្រធាន​ នាយកដ្ឋាន​ សណ្ដាប់​ធ្នាប់ ​ក្រសួង​មហាផ្ទៃ លោក​ ឧត្ដមសេនីយ៍ ហ៊ឹម យ៉ាន បញ្ជាក់​នៅ​ថ្ងៃ ​ទី​១៥ មេសា អំពី​ មូល​ហេតុ ​នៃ​គ្រោះថ្នាក់​ ចរាចរណ៍​នេះ បណ្ដាល​ មក​ពី​អ្នក​បើកបរ​ ភាគ​ច្រើន ​ស្រវឹង និង​បើក​លឿន ​ហួស​កំណត់ ដែល​ភាគ​ច្រើន​ គ្រោះថ្នាក់​ ចរាចរណ៍​នេះ ​កើត​ឡើង ​លើ​ម៉ូតូ។

លោក ហ៊ឹម យ៉ាន៖ «ប្រៀប​ឆ្នាំ​ទៅ គឺ​ ចំនួន​ អ្នក​ស្លាប់​នេះ​ គឺ​​ ថយ​ម្នាក់, ហើយ​ របួស ​ប្រហាក់​ប្រហែល​គ្នា។  ភាគ​ច្រើន (នៃ​គ្រោះ​ថ្នាក់​ ចរាចរណ៍) គឺ​​ ពាក់​ព័ន្ធ ​នឹង​អ្នក​ម៉ូតូ ​ប្រហែល​ជា ៧៥​ភាគរយ ហើយ​ម៉ូតូ​ក្នុង​មូលហេតុ​គឺ​ល្បឿន​និង​ស្រវឹង​ជា​ធំ។»

លោក​ថា គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​នេះ​ភាគច្រើន​កើត​ឡើង​នៅ​តាម​ផ្លូវ​ជាតិ​លេខ​៣ និង​លេខ​៦។

ទាក់ទង​នឹង​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​នេះ ប្រធាន​កម្មវិធី​សុវត្ថិភាព​ចរាចរណ៍​នៃ​អង្គការ​ជន​ពិការ​អន្តរជាតិ លោក អ៊ា ចរិយា បាន​ព្យាករ​ថា ចំនួន​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ពេល​បុណ្យ​ចូល​ឆ្នាំ​ខ្មែរ​ឆ្នាំ​នេះ នឹង​មាន​កម្រិត​ខ្ពស់​​ដូច​រាល់​ឆ្នាំ​ដដែល ព្រោះ​ថា ពេល​បុណ្យ​ចូល​ឆ្នាំ​ម្ដងៗ ប្រជា​ពលរដ្ឋ​ខ្មែរ​ចូល​ចិត្ត​ទិញ​ស្រា និង​ស្រាបៀ​ទទួល​ភ្ញៀវ ចំណែក​អ្នក​បើកបរ​ភាគ​ច្រើន​ចូល​ចិត្ត​បើក​បរ​ពេល​ស្រវឹង ឬ​ក៏​មិន​ខ្វល់​រក​អ្នក​ដែល​មិន​ស្រវឹង​ឲ្យ​បើកបរ​ជំនួស។

លោក​ថា ក្រៅ​ពី​នេះ​ការ​ពង្រឹង​ច្បាប់​ត្រួត​ពិនិត្យ​ចរាចរណ៍​ពេល​បុណ្យ​ចូល​ឆ្នាំ ក៏​មិន​បាន​អនុវត្ត​ដោយសារ​មន្ត្រី​និង​ប៉ូលិស​ចរាចរណ៍​ភាគច្រើន​ឈប់​បុណ្យ​ ចូល​ឆ្នាំ​ដែរ៖ «ខ្ញុំ​ គិត​ថា គ្រោះថ្នាក់​នៅតែ​មាន​កើត​ឡើង​ខ្លាំង​ដូច​កាលពី​ឆ្នាំ​មុនៗ​ដែរ ហើយ​ការ​រឹត​បន្តឹង​ច្បាប់​ទៅលើ​ផ្នែក​លើ​ការ​បើកបរ​ហួស​ល្បឿន​កំណត់​ក្រោម​ ឥទ្ធិពល​ជាតិ​ស្រវឹង​នៅ​មាន​កម្រិត​នៅ​ឡើយ ដូច​ពី​ឆ្នាំ​មុនៗ​ដែរ។ ដូច្នេះ​យើង​អាច​សន្និដ្ឋាន​មុន​​​ថា មិន​ខុស​ប្លែក​ពី​ឆ្នាំ​មុន​ប៉ុន្មាន​ទេ​ ហើយ​មូលហេតុ​ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​គ្រោះថ្នាក់​ពេល​បុណ្យ​ចូល​ឆ្នាំ​ខ្មែរ​នេះ ភាគ​ច្រើន​បណ្ដាល​មក​ពី​បើកបរ​ហួស​ល្បឿន​កំណត់ និង​ការ​បើកបរ​ក្រោម​ឥទ្ធិពល​ជាតិ​ស្រវឹង។»

គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ជា​បញ្ហា​ដ៏​ធំ​មួយ​ក្នុង​ចំណោម​បញ្ហា​ផ្សេងៗ​ទៀត កំពុង​ប្រឈម​នៅ​ក្នុង​សង្គម​កម្ពុជា។ ដើម្បី​កាត់បន្ថយ​បញ្ហា​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍ គណៈកម្មាធិការ​ជាតិ​សុវត្ថិភាព​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក និង​អង្គការ​សង្គម​ស៊ីវិល​មួយ​ចំនួន បាន​​បង្កើត​ផែនការ​សកម្មភាព​ជាតិ សុវត្ថិភាព​ចរាចរណ៍​រយៈ​ពេល ១០​ឆ្នាំ គិត​ចាប់​ពី​ឆ្នាំ​២០១១-​២០២០ ដើម្បី​​កាត់​បន្ថយ​អត្រា​ស្លាប់ និង​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ឲ្យ​​ធ្លាក់​មក​ត្រឹម ៥០​ភាគរយ នៃ​ចំនួន​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍ និង​អត្រា​ស្លាប់​កន្លង​មក៕


No comments:

Post a Comment