Paris Peace Accords 23 Oct. 1991

Tuesday, July 29, 2014

សារសំខាន់ ​នៃ​ការ​បង្កើត ​រចនាសម្ព័ន្ធ​ គណៈរដ្ឋមន្ត្រី​ ស្រមោល | Significance of establishing shadow cabinet

សារសំខាន់ ​នៃ​ការ​បង្កើត ​រចនាសម្ព័ន្ធ​ គណៈរដ្ឋមន្ត្រី​ ស្រមោល

វិទ្យុ​ អាស៊ី សេរី​  | ២៩ កក្កដា ២០១៤

សុន ឆ័យ ៦១០
តំណាង​រាស្ត្រ ​ជាប់​ឆ្នោត​ គណបក្ស​សង្គ្រោះ​ ជាតិ លោក សុន ឆ័យ ផ្ដល់​បទសម្ភាសន៍​ នៅ​ខាង​មុខ​ ស្នងការដ្ឋាន ​នគរបាល​ រាជធានី​ភ្នំពេញ កាល​ពី​ថ្ងៃ ទី​១៥ កក្កដា ២០១៤។  RFA/Sek Bandith

គណបក្ស​ សង្គ្រោះ​ជាតិ នៅ​តែ​ មាន​បំណង​បង្កើត ​រចនា​សម្ព័ន្ធ​ ស្រមោល ដើម្បី ​ត្រួត​ពិនិត្យ​ សកម្មភាព​ រដ្ឋាភិបាល បើ ​ទោះ​ជា​ គណបក្ស​ ប្រជាជន​កម្ពុជា មិន​យល់​ស្រប​ ក៏​ដោយ។  នៅ​ក្នុង​អាណត្តិ​នេះ គណបក្ស​ សង្គ្រោះ​ជាតិ ​ប៉ុនប៉ង​ បង្កើត​រចនាសម្ព័ន្ធ​ គណៈរដ្ឋមន្ត្រី​ ស្រមោល​ មួយ ដែល​ទទួល​បន្ទុក ​លើ​ការ​តាម​ដាន​ ការ​អនុវត្ត​ សកម្មភាព ​រដ្ឋាភិបាល​ ចំនួន ១១​ក្រសួង។

បេក្ខជន​ តំណាងរាស្ត្រ​ ជាប់​ឆ្នោត ​គណបក្ស​ សង្គ្រោះ​ជាតិ លោក សុន ឆ័យ ថ្លែង​ថា, តាម​ពិត ​រចនាសម្ព័ន្ធ ​ស្រមោល ​ដែល​ត្រួត​ ពិនិត្យ​សកម្មភាព ​តាម​ដាន​ការ​ អនុវត្ត​សកម្មភាព ​រដ្ឋាភិបាល​នេះ​ មាន​នៅ​ក្នុង ​គណបក្ស​ ប្រឆាំង​ យូរ​មក​ហើយ, គឺ ​នៅ​ក្នុង​ គណបក្ស សម រង្ស៊ី។  លោក​ ថា, គណបក្ស ​សង្គ្រោះ​ជាតិ ក៏​មាន​ ដូច្នេះ​ដែរ, គ្រាន់​តែ​ ចាត់​ឱ្យ​មាន ​អ្នក​នាំ​ពាក្យ​ម្នាក់៖ «អ្នក ​ដែល​គ្រប់គ្រង តាមដាន ​ស្ថាប័ន​ នីមួយៗ, គាត់​ ជា​អ្នក​នាំ​ពាក្យ​ ក៏​បាន ដើម្បី​ ពន្យល់​ ជា​សាធារណៈ ​ថា, តើ​ ក្រសួង​នេះ​ បាន​ធ្វើ​អី​ខុស, ហើយ​ គួរ​ធ្វើ​បែប​ម៉េច​ ត្រឹមត្រូវ​ ជាង។  ជា​ផល​ប្រយោជន៍​ ទៅ​វិញ​ទេ»

លោក​ បញ្ជាក់​ថា កន្លង​ទៅ​នេះ ការ​អនុវត្ត​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា មិន​បាន​អនុវត្ត​ឱ្យ​បាន​ត្រឹមត្រូវ​តាម​បែបបទ​នៃ​លទ្ធិប្រជាធិបតេយ្យ​សភា​ និយម​ទេ។ ជា​រឿយៗ គណបក្ស​កាន់​អំណាច​តែងតែ​រិះគន់​ថា គណបក្ស​ប្រឆាំង​ថា រិះគន់​គ្មាន​លក្ខណៈ​ស្ថាបនា ហើយ​ការ​ចោទ​ប្រកាន់​រដ្ឋាភិបាល​គ្មាន​ការ​ពិត៖ «ដូច្នេះ ​បាន​ជា​គេ​ បង្កើត​ឱ្យ​មាន​ស្ថាប័ន​ស្រមោល​នេះ គឺ​តំណាង​រាស្ត្រ​ទទួល​ខុស​ត្រូវ​ទទួល​បន្ទុក​តាម​ដាន​ការងារ​ក្រសួង​នីមួយៗ របស់​រដ្ឋាភិបាល ហើយ​គេ​មាន​អ្នក​ជំនាញ​ជួយ​ស្រាវជ្រាវ​គោលការណ៍​នៃ​ការ​អនុវត្ត​​លើ​វិស័យ​ ទាំង​នោះ»

លោក​គូស​បញ្ជាក់​ថា ក្រុម​តំណាង​រាស្ត្រ​ក្រៅ​រដ្ឋាភិបាល​នេះ គឺ​គាត់​ទទួល​ខុសត្រូវ​ចុះ​ស្រាវជ្រាវ​រក​ភស្តុតាង​នៃ​ក្រសួង​រដ្ឋាភិបាល ដែល​ប្រព្រឹត្ត​មិន​ត្រឹមត្រូវ​ ដើម្បី​យក​មក​ចោទ​សួរ រិះគន់ ឬ​ក៏​លើក​ឡើង​ក្នុង​ការ​សួរ​ដេញដោល​នៅ​សភា ឬ​ការ​សាក​សួរ​តាម​រយៈ​លិខិត ដូច​មាន​ចែង​ក្នុង​មាត្រា ៩៦ នៃ​រដ្ឋធម្មនុញ្ញ។

ទោះ​ជា​ដូច្នេះ​ក្ដី លោក សុន ឆ័យ មាន​ប្រសាសន៍​ថា បញ្ហា​បង្កើត​រដ្ឋាភិបាល​ស្រមោល​នេះ មិន​មែន​ជា​បញ្ហា​ថ្មី​ទេ។ លោក​ថា ប្រសិន​បើ​រដ្ឋាភិបាល​មិន​ចង់​ឱ្យ​មាន​ឈ្មោះ​ជា​រដ្ឋាភិបាល​ស្រមោល​ទេ អាច​ហៅ​ជា​ឈ្មោះ​ផ្សេង​ក៏​បាន៖ «យើង​ហៅ​វា​ក្រុម​គណៈកម្មការ​ជំនាញ​របស់​ គណបក្ស។ យើង​បាន​អនុវត្ត​ហើយ តាំង​ពី​គណបក្ស សម រង្ស៊ី មក​ម្ល៉េះ។ យើង​បង្កើត​ក្រុម​ជំនាញ គឺ​ធ្វើ​ការ​សិក្សា​តាម​ដាន​ការងារ ហើយ​រៀបចំ​គោល​នយោបាយ​របស់​គណបក្ស។ ធ្វើ​ដូច​គ្នា​អ៊ីចឹង។ គ្រាន់​តែ​ថា ជា​ការងារ​មួយ​គួរ​ទទួល​បាន​ថវិកា​ផ្ដល់​ឱ្យ​ដោយ​រដ្ឋសភា ដើម្បី​ឱ្យ​ក្រុម​តំណាងរាស្ត្រ​ហ្នឹង អាច​ជួល​អ្នក​បច្ចេកទេស អ្នក​ឯកទេស ដើម្បី​ជួយ​ធ្វើ​ការ​ស្រាវជ្រាវ»

លោក​ថា គណបក្ស​សង្គ្រោះ​ជាតិ​នៅ​តែ​បន្ត​ធ្វើ ទោះ​ជា​រដ្ឋាភិបាល​មិន​ព្រម​ក៏​ដោយ។ ប៉ុន្តែ​គណបក្ស​សង្គ្រោះ​ជាតិ ចង់​ក្រុម​ការងារ​ទាំង​នេះ មាន​ថវិកា​ជា​មធ្យោបាយ​សម្រាប់​ធ្វើ​ការងារ​ឱ្យ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព ព្រោះ​ថា ពេល​នេះ​ជា​លើក​ទី​មួយ​ហើយ ដែល​សភា​នៃ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា មាន​តំណាង​រាស្ត្រ​រដ្ឋាភិបាល​ចំនួន​ច្រើន ហើយ​ក៏​ជា​ឱកាស​មួយ​ដែល​គណបក្ស​សង្គ្រោះ​ជាតិ ត្រូវ​រៀបចំ​ខ្លួន​ជា​ស្រេច ដោយ​មិន​ត្រូវ​រង់ចាំ​រហូត​ដល់​ពេល​ឈ្នះ​ឆ្នោត ទើប​ចាប់​អង្គុយ​គិត​រក​អ្នក​ជំនាញ​ចូល​កាន់​ក្រសួង​ទេ៖ «ជា​ កាតព្វកិច្ច គណបក្ស​ធំ​ប៉ុន​ហ្នឹង​ត្រូវ​រៀបចំ​ខ្លួន ទាំង​សមត្ថភាព​សមាជិក​គណបក្ស​ខ្លួន​ឱ្យ​បាន​យល់​ដឹង​អំពី​ការ​គ្រប់គ្រង​ ប្រទេស ឱ្យ​យល់​ដឹង​ពី​នយោបាយ ទាំង​បច្ចេកទេស។ ត្រៀម​ខ្លួន នៅ​ពេល​ណា​យើង​ឈ្នះ យើង​អាច​ទៅ​ដឹក​នាំ​ប្រទេស​មាន​ប្រសិទ្ធភាព។ ទោះ​បី​ជា​មិន​ត្រូវ​ការ ក៏​យើង​ត្រូវ​តែ​រៀបចំ​ខ្លួន​ដែរ»

លោក សុន ឆ័យ គូស​បញ្ជាក់​ថា រដ្ឋាភិបាល​ស្រមោល ឬ​ក្រុម​ការងារ​ជំនាញ​នេះ គណបក្ស​សង្គ្រោះ​ជាតិ បង្កើត​សម្រាប់​តែ ១១ ក្រសួង​ទេ ដោយ​មិន​ចាំបាច់​ស្មើ​នឹង​ក្រសួង​ជាង ២០ របស់​រដ្ឋាភិបាល​កាន់​អំណាច​ទេ ព្រោះ​ថា ក្រសួង​ណា​ដែល​ទាក់ទង​គ្នា​អាច​បញ្ចូល​គ្នា​បាន៖ «ដូច​ជា​ ក្រសួង​កសិកម្ម​ពី​ដើម​មិញ ក្រសួង​ធនធាន​ទឹក​ហ្នឹង វា​នៅ​ក្នុង​ជា​នាយកដ្ឋាន​មួយ​ទេ​តើ នៅ​ក្នុង​ក្រសួង​កសិកម្ម។ គេ​មិន​ដែល​ធ្វើ​កសិកម្ម​ហើយ​រត់​ទៅ​ក្រសួង​មួយ​ផ្សេង ធ្វើ​ប្រព័ន្ធ​ធារាសាស្ត្រ​នោះ​ទេ។ ត្រូវ​តែ​ស្ថិត​នៅ​វិស័យ​កសិកម្ម​ជា​មួយ​គ្នា​ដូច​ធ្លាប់​មាន​ពី​ដើម។ ដូច្នេះ​យើង​បន្ថយ​ចំនួន​ក្រសួង»

លោក សុន ឆ័យ មាន​ប្រសាសន៍​ថា បញ្ហា​នេះ​ត្រូវ​បាន​គណបក្ស​សង្គ្រោះ​ជាតិ លើក​ទៅ​ពិភាក្សា​នៅ​ក្នុង​កិច្ច​ចរចា កាល​ពី​ថ្ងៃ​ទី​២២ កក្កដា។ ក៏​ប៉ុន្តែ លោក​បញ្ជាក់​ថា លោក​នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី ហ៊ុន សែន ថ្លែង​ថា បញ្ហា​នេះ​មិន​គួរ​ប្រញាប់​ពេក​ទេ។ ប្រធាន​គណបក្ស​សង្គ្រោះ​ជាតិ លោក សម រង្ស៊ី ថ្លែង​បញ្ជាក់​ដែរ​ថា បញ្ហា​បង្កើត​រដ្ឋាភិបាល ឬ​រចនាសម្ព័ន្ធ​សម្រាប់​បក្ស​ប្រឆាំង​នេះ មិន​មែន​ជា​បញ្ហា​អាទិភាព​ទេ៖ «អត់​មាន​ជា​អាទិភាព​ទេ។ យើង​សុំ​ទុក​មួយ​អន្លើ មួយ​អន្លើ​ខ្ពស់​ឆ្ងាយ អត់​មាន​យក​មក​ធ្វើ​ជា​ធំ​ដំ​អី​ទេ»

អ្នក​ច្បាប់​មួយ​ចំនួន​ពន្យល់​ថា ការ​បង្កើត​រចនាសម្ព័ន្ធ​បែប​នេះ គឺ​យន្តការ​សភា​មួយ ដែល​ត្រូវ​បាន​អនុវត្ត​នៅ​បណ្ដា​ប្រទេស​ប្រជាធិបតេយ្យ​នៅ​អឺរ៉ុប និង​ប្រទេស​ក្នុង​អាស៊ាន​មួយ​ចំនួន។

ប្រធាន​ផ្នែក​ស៊ើបអង្កេត​សិទ្ធិ​មនុស្ស​និង​ច្បាប់ នៃ​សមាគម​ការពារ​សិទ្ធិ​មនុស្ស​អាដហុក (ADHOC) លោក នី ចរិយា មាន​ប្រសាសន៍​ពន្យល់​ថា រដ្ឋាភិបាល​ស្រមោល​នៅ​ប្រទេស​ដទៃ គឺ​ជា​រចនា​សម្ព័ន្ធ​មួយ​របស់​គណបក្ស​ប្រឆាំង ដែល​មិន​នៅ​ក្នុង​រដ្ឋាភិបាល​ដើម្បី​ឱ្យ​គណបក្ស​នៅ​ក្រៅ​រដ្ឋាភិបាល​មាន​ លទ្ធភាព​ក្នុង​ការ​តាម​ដាន​សកម្ម​របស់​គណបក្ស​កាន់​អំណាច ជា​ពិសេស​ភ្នែក​នីតិ​ប្រតិបត្តិ​នៅ​ក្នុង​ស្ថាប័ន​នីមួយៗ។

លោក​ពន្យល់​ថា តាម​ការ​អនុវត្ត​បែប​នេះ គេ​ត្រូវ​ផ្ដល់​ឱ្យ​មាន​ថវិកា​រដ្ឋបាល​ត្រឹមត្រូវ ប៉ុន្តែ​ក្រុម​បក្ស​ប្រឆាំង​ដែល​រៀបចំ​ចំនួន​ក្រុម​តាម​ដាន​​នោះ​មិន​មាន​ ចំនួន​មន្ត្រី​ច្រើន​ដូច​ស្ថាប័ន​នីតិ​ប្រតិបត្តិ​ទេ៖​ «ឧទាហរណ៍​ថា នៅ​ក្រសួង​ការពារ​ជាតិ គេ​មាន​ម្នាក់​ពីរ​សម្រាប់​តាមដាន​មើល​ការ​អនុវត្ត​​របស់​ក្រសួង​ការពារ​ ជាតិ​ទៅ។ ក៏​ប៉ុន្តែ ដូច​ក្រសួង​ការពារ​ជាតិ​អ៊ីចឹង​គេ​មាន​ព្រំដែន​ដែរ​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ កិច្ចការ។ រដ្ឋាភិបាល​ស្រមោល​ហ្នឹង គឺ​មិន​លូកលាន់​ទាក់ទង​ទៅ​នឹង​រឿង​កិច្ចការ​សម្ងាត់​របស់​យោធា​ទេ គឺ​ទាក់ទង​ទៅ​នឹង​រឿង​រដ្ឋបាល។ ឧទាហរណ៍​ដូច​ជា រឿង​យោធា​ធ្វើ​ខុស​ទៅ​យក​ដីធ្លី​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​ជា​ដើម។ អា​ហ្នឹង​គឺ​គេ​ធ្វើ​នៅ​ក្នុង​កម្រិត​ហ្នឹង»

ទាក់ទង​នឹង​ការ​បង្កើត​រដ្ឋាភិបាល​ស្រមោល​នេះ​ដែរ អ្នក​វិភាគ​ឯករាជ្យ បណ្ឌិត ឡៅ ម៉ុងហៃ ថ្លែង​ថា នៅ​ពេល​នេះ គឺ​ជា​ឱកាស​មួយ​ដែល​ត្រូវ​គិតគូរ​អំពី​ការ​កសាង​យន្តការ ឬ​ហៅ​ថា នីតិវិធី​ឱ្យ​មាន​ដំណើរ​ការ​ស្រួល​តាម​បែប​ផែន​រដ្ឋ​សភា​នៅ​ក្នុង​ ប្រជាធិបតេយ្យ​របប​សភា។ លោក​ថា ជា​ការ​ល្អ​ដែល​ត្រូវ​គិតគូរ​ឱ្យ​មាន​រដ្ឋាភិបាល​ស្រមោល​របស់​គណបក្ស​ ប្រឆាំង ដូច​មាន​នៅ​តាម​បណ្ដា​ប្រទេស​មួយ​ចំនួន។

លោក​ថា រដ្ឋាភិបាល​ស្រមោល​នេះ​ជា​រចនា​សម្ព័ន្ធ​ជជែក​ដេញដោល​ក្នុង​សភា​មួយ​ដែល​មាន​ប្រវត្តិ​ពី​ចក្រភព​អង់គ្លេស៖ «សភា ​គេ គេ​រៀបចំ​ទាំង​ព្រឹទ្ធសភា​ដែរ គឺ​គេ​អង្គុយ​ទល់​មុខ​គ្នា ដែល​ប្រធាន​រដ្ឋសភា​នៅ​កណ្ដាល ហើយ​ខាង​ឆ្វេង និង​ខាង​ស្ដាំ​មាន​បង់​ពីរ​ជួរ​សង្ខាង​ហ្នឹង សម្រាប់​ម្ខាង​ខាង​ស្ដាំ​ប្រធាន​ហ្នឹង គឺ​កៅអី​បង់​សម្រាប់​រដ្ឋាភិបាល ហើយ​គណបក្ស​ប្រឆាំង​នៅ​បង់​ម្ខាង​ទៀត ទល់​មុខ​គ្នា ប្រឈម​ដាក់​គ្នា។ អ៊ីចឹង​បាន​ពាក្យ​អង់គ្លេស យើង​បក​វា​ខុស។ Opposition មាន​ន័យ​ថា ទល់​មុខ​គ្នា។ យើង​បក​ថា ប្រឆាំង​ទៅ»

ចំពោះ​ហេតុផល​ថា ប្រទេស​កម្ពុជា​អនុវត្ត​តាម​ប្រព័ន្ធ​បារាំង មិន​អាច​អនុវត្ត​បែប​នេះ​ទៅ​បាន លោក នី ចរិយា ចាត់​ទុក​ថា គ្រាន់​តែ​ជា​ការ​ដោះ​សារ​ប៉ុណ្ណោះ៖ «ឱ្យ​តែ​អី​បន្តិច​ប្រព័ន្ធ​បារាំង អី​បន្តិច​អង់គ្លេស អី​បន្តិច​អាមេរិកាំង​អ៊ីចឹង​ទៅ។ ខ្ញុំ​យល់​ថា តើ​យើង​មាន​ឆន្ទៈ​ពិត​ប្រាកដ​ក្នុង​ការ​កសាង​ប្រទេស​មួយ​ឱ្យ​មាន​លក្ខណៈ​ ត្រឹមត្រូវ​ទេ មាន​លក្ខណៈ​តម្លាភាព​ទេ? បើ​យើង​មាន ជួន​កាល​យើង​អាច​បង្កើត​យន្តការ​ខ្លួន​ឯង​ក៏​បាន​ដែរ ឱ្យ​តែ​យន្តការ​នោះ​កើត​ឡើង ដើម្បី​ផល​ប្រយោជន៍​ប្រជាជន ដើម្បី​ការពារ​ប្រជាជន។ នៅ​ស្រុក​បារាំង​គេ​អនុវត្ត​​ច្បាប់​ដូច​តែ​យើង​ដែរ ប៉ុន្តែ​កន្លែង​ណា​ដែល​ល្អ​មិន​ចាប់​តំណាង​រាស្ត្រ យើង​យក​មក​ចាប់​កើត។ កន្លែង​ណា​គេ​មិន​បិទ​ទីលាន​ប្រជាធិបតេយ្យ គេ​យក​មក​បិទ​កើត។ អា​ហ្នឹង​អនុវត្ត​​តាម​គោលការណ៍​អី? បារាំង​គេ​ធ្វើ​អ៊ីចឹង​ដែរ ឬ​យ៉ាង​ម៉េច?»

លោក នី ចរិយា មាន​ប្រសាសន៍​ថា មិន​ត្រូវ​ពឹង​ផ្អែក​លើ​ប្រព័ន្ធ​ច្បាប់​ប្រទេស​ណា​មួយ​ទេ។ ប្រការ​សំខាន់ គឺ​ការ​រក​យន្តការ​ណា​មួយ​ដែល​ត្រួត​ពិនិត្យ​គ្នា​បាន​ល្អ​សម្រាប់​ប្រទេស។ ជា​ច្រើន​សុទ្ធ​តែ​មាន​យន្តការ​សភា​បែប​រដ្ឋាភិបាល​ស្រមោល​នេះ៖ «ឥឡូវ​បើ ​ថា យើង​មិន​បង្កើត​រដ្ឋាភិបាល​ស្រមោល​នៅ​ក្នុង​ការិយាល័យ​ស្ថាប័ន​ជាតិ​ទេ យើង​អាច​ឱ្យ​គណបក្ស​ប្រឆាំង​ហ្នឹង​គេ​មាន​តួនាទី​ត្រួត​ពិនិត្យ​ទៅ​លើ​ ស្ថាប័ន​ហ្នឹង​ទៅ។ គេ​មាន​ការិយាល័យ​រៀងៗ ខ្លួន ប៉ុន្តែ​គេ​អាច​មាន​សិទ្ធិ​ក្នុង​ការ​ទៅ​ទទួល​យក​ព័ត៌មាន​ណា ដែល​មិន​មែន​ជា​ព័ត៌មាន​ត្រូវ​ហាម​ឃាត់។ ឧទាហរណ៍​ដូច​ជា រឿង​សម្បទាន​សេដ្ឋកិច្ច​អី​ហ្នឹង មិន​មែន​ជា​ព័ត៌មាន​ដែល​គ្រោះ​ថ្នាក់​ដល់​អាយុ​ជីវិត​ប្រទេស​ជាតិ​ទេ។ បើ​សិន​ជា​យើង​ចេះ​តែ​យក​ប្រទេស​នេះ​មក​សម្អាង​ដើម្បី​បិទ​បាំង​នូវ​អំពើ​ អាក្រក់​នោះ ខ្ញុំ​គិត​ថា រឿង​ហ្នឹង​វា​មិន​អាច​រីក​ចម្រើន​ទៅ​មុខ​បាន​ទេ»

កាល​ពី​ឆ្នាំ​២០០៤ សមាជិក​គណបក្ស សម រង្ស៊ី មួយ​រូប គឺ​លោក ជាម ចន្នី ត្រូវ​បាន​រដ្ឋាភិបាល​ចាប់​ខ្លួន​កាត់​ទោស​ដាក់​ពន្ធនាគារ​ ព្រោះ​តែ​គណបក្ស សម រង្ស៊ី បង្កើត​គណៈកម្មការ​ស្រមោល​ដូច​គ្នា​មួយ ដែល​ទទួល​បន្ទុក​ខាង​ក្រសួង​ការពារ​ជាតិ និង​សន្តិសុខ​សាធារណៈ។

លោក ឡៅ ម៉ុងហៃ បញ្ជាក់​ថា រដ្ឋាភិបាល​ស្រមោល​នេះ គ្រាន់​តែ​គោលនយោបាយ​ប៉ុណ្ណោះ មិន​មាន​អំណាច​អ្វី​ជាក់​ស្ដែង​ទេ។ លោក​ថា ការ​ធ្វើ​កន្លង​ទៅ គឺ​ជា​ការ​ធ្វើ​ហួស​គោលនយោបាយ​នេះ ដោយ​បង្កើត​ឱ្យ​មាន​រចនា​សម្ព័ន្ធ​មាន​ឋានន្តរសក្ដិ​នានា។

លោក សុន ឆ័យ ថ្លែង​ថា រដ្ឋាភិបាល​គួរ​តែ​ពិនិត្យ​ពិច័យ​ឱ្យ​បាន​ច្បាស់​អំពី​រចនា​សម្ព័ន្ធ​នេះ ប្រសិន​បើ​រដ្ឋាភិបាល​បារម្ភ​ខ្លាច​មាន​រដ្ឋាភិបាល​ស្រមោល​សម្រាប់​ផ្ដួល​ រំលំ​រដ្ឋាភិបាល៕


No comments:

Post a Comment