ក្រុមហ៊ុន អាកាសចរណ៍ ថ្មីមួយ នឹងត្រូវ បើកដំណើរការ នៅកម្ពុជា ក្នុងខែធ្នូ
វិទ្យុ អាស៊ី សេរី | ២០ សីហា ២០១៤
កម្ពុជា នឹងមាន ក្រុមហ៊ុន អាកាសចរណ៍ ហោះហើរ ក្នុងស្រុក មួយទៀត នៅចុងឆ្នាំនេះ ដែលគ្រោង បើកជើង ហោះហើរ ពីភ្នំពេញ ទៅសៀមរាប និងពីភ្នំពេញ ទៅខេត្ត ព្រះសីហនុ។ ជាងនេះ ទៅទៀត, ក្រុមហ៊ុន ក្នុងស្រុក ដែលដាក់ទុន រកស៊ី ជាមួយ ក្រុមហ៊ុនចិន នឹងពង្រីកជើង ហោះហើរ ទៅក្រៅ ប្រទេសទៀត នៅឆ្នាំ បន្តបន្ទាប់ ដោយគ្រោង នាំចូល យន្តហោះ ដឹកអ្នកដំណើរ ពីស្រុកចិន ចំនួន ២០គ្រឿង។ក្រុមហ៊ុន កម្ពុជា បាយ័ន អ៊ែរ (Cambodia Bayon Airline) នឹងនាំចូលយន្តហោះដឹកអ្នកដំណើរ ២គ្រឿងពីប្រទេសចិនដីគោក ហើយគ្រោងនឹងបើកជើងហោះហើរក្នុងស្រុកនៅដើមខែធ្នូ ឆ្នាំ២០១៤។
អនុប្រធានក្រុមហ៊ុន បាយ័ន អ៊ែរឡាញ៍ ហូលឌីង (Bayon Holding Limited) លោក តាំង ឈុងលាង បញ្ជាក់នៅថ្ងៃទី២០ សីហា ថា ក្រុមហ៊ុនលោកដែលរកស៊ីជាមួយក្រុមហ៊ុនចិនមួយ នៅស្រុកចិននោះ នឹងនាំចូលយន្តហោះដឹកអ្នកដំណើរចំនួន ២០គ្រឿង ក្នុងនោះជាប្រភេទយបន្តហោះប្រើកង្ហារ និងប្រភេទអ៊ែរប៊ឺស (Airbus)។
តែលោកថា នៅឆ្នាំទី១ ក្រុមហ៊ុននឹងនាំចូលយន្តហោះ ២គ្រឿងប្រភេទកង្ហារសិន ក្នុងកិច្ចចាប់ផ្ដើមដំណើរការរកស៊ីដំបូង៖ «ឆ្នាំទី១ យើងហោះក្នុងស្រុកសិនពី ភ្នំពេញ ទៅ សៀមរាប ទៅក្រុងព្រះសីហនុទៀត ពីរវ៉ុល (ជើង) បាទ! ពីភ្នំពេញ ទៅ សៀមរាប ចេញម្ដង ៤៥នាទីម្ដង យន្តហោះ១ជើងអ៊ីចឹងណា!»
លោក តាំង ឈុងលាង ឲ្យដឹងថា យន្តហោះនាំចូលដំបូងនេះ គឺប្រភេទ អិម.អេ ៦០ (MA60) ជាប្រភេទយន្តហោះប្រើកង្ហារផលិតដោយសហគ្រាសរដ្ឋាភិបាលចិន មានចំណុះចាប់ពី ៥០ ទៅ ៦០កៅអី ហើយតម្លៃក្នុង ១គ្រឿងចាប់ពី១៦ ទៅ ១៧លានដុល្លារ។
ក្រុមហ៊ុន បាយ័ន អ៊ែរឡាញ៍ ហូលឌីង នឹងធ្វើពិធីចុះហត្ថលេខាទិញយន្តហោះចំនួន ២០គ្រឿងនេះពីក្រុមហ៊ុនផលិតយន្តហោះចិន នៅមជ្ឈមណ្ឌលពាណិជ្ជកម្មកោះពេជ្រ រាជធានីភ្នំពេញ នៅថ្ងៃទី២១ សីហា។
លោក តាំង ឈុងលាង បន្តថា ក្រុមហ៊ុនមានគម្រោងនាំចូលយន្តហោះប្រភេទ អ៊ែរប៊ឺស បន្ថែមទៀត ហើយនឹងពង្រីកជើងហោះហើរទៅប្រទេសជិតខាង និងប្រទេសចិន នៅឆ្នាំបន្តបន្ទាប់។
ទាក់ទងនឹងការបើកក្រុមហ៊ុនហោះហើរថ្មីនេះ ត្រូវបានមន្ត្រីរដ្ឋាភិបាលអបអរសាទរ។
អគ្គនាយកនៃលេខាធិការដ្ឋានអាកាសចរស៊ីវិលកម្ពុជា លោក កែវ ស៊ីវន មានប្រសាសន៍ថា ការបង្កើតក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ថ្មីនេះ គឺសមស្របទៅនឹងគោលនយោបាយរបស់រដ្ឋាភិបាលដែលពង្រីកជើងមេឃក្នុង បំណងទាក់ទាញអ្នកទេសចរផង និងបង្កើនប្រាក់ចំណូលថវិកាជាតិផង។
លោកថា ក្រុមហ៊ុនហោះហើរថ្មីនេះ អាចជួយកាត់បន្ថយជើងហោះហើររបស់ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍បរទេសដែលកំពុង ដំណើរការនៅកម្ពុជា យ៉ាងច្រើនដូចសព្វថ្ងៃនេះ បានមួយកម្រិត និងអាចផ្ដល់ការងារដល់ពលរដ្ឋខ្មែរបានបន្ថែមទៀត៖ «អ៊ីចឹងយើងមើល បញ្ហាហ្នឹង គឺយើងត្រូវតែបង្កើនទោះបីយើងទើបកើតថ្មីក្ដី យើងក្នុងបរិមាណតិចក្ដី ប៉ុន្តែយើងត្រូវតែខំប្រឹង ដើម្បីបង្កើនជើងហោះហើរចេញទៅក្រៅវិញ។ កើនឡើងនេះយើងគិតថា វាជាការរីកចម្រើនមួយហើយសម្រាប់ប្រទេសជាតិ។ កាលណាក្រុមហ៊ុនច្រើនកូនខ្មែរនឹងមានការងារធ្វើច្រើន។»
លោក កែវ ស៊ីវន បន្តថា វិស័យអាកាសចរណ៍ស៊ីវិលនៅកម្ពុជាបច្ចុប្បន្ន គឺស្ថិតនៅក្នុងកម្រិត ទាំងសម្ភារៈនិងធនធានមនុស្ស៕
No comments:
Post a Comment