Paris Peace Accords 23 Oct. 1991

Tuesday, September 2, 2014

តម្លៃ​ប្រឡង ​សញ្ញាបត្រ​បាក់ឌុប​ លើកទី២ ត្រូវ​ មាន​និទ្ទេស​ ទាប​ជាង ទី១

សិស្ស​ប្រឡង​បាក់ឌុប​ផ្ទៀង​មើល​ឈ្មោះ​របស់​ខ្លួន​នៅ​ពេល​បិទ​ប្រកាស​លទ្ធផល​ប្រឡង​នៅ​ភ្នំពេញ​កាល​ពី​ថ្ងៃ ទី២៩ សីហា។
សិស្ស ​ប្រឡង​បាក់ឌុប ​ផ្ទៀង​មើល​ឈ្មោះ ​របស់​ខ្លួន ​នៅ​ពេល​ បិទ​ប្រកាស​ លទ្ធផល​ប្រឡង ​នៅ​ភ្នំពេញ​ កាល​ពី​ថ្ងៃ ទី២៩ សីហា។ ហេង ជីវ័ន

តម្លៃ​ប្រឡង ​សញ្ញាបត្រ​បាក់ឌុប​ លើកទី២ ត្រូវ​ មាន​និទ្ទេស​ ទាប​ជាង ទី១

«អត់​បាក់ឌុប ក៏​អាច​រៀន​ មហា​វិទ្យាល័យ ​បាន​ដែរ!»  នេះ ​ជា​ឃ្លា​ ផ្សាយ​ពាណិជ្ជកម្ម ​មួយ ​របស់ ​សាកល​វិទ្យាល័យ​ មួយ​ចំនួន ដែល​បង្ហាញ ​ភាព​ទន់​ខ្សោយ ​របស់ ​ឧត្តម​សិក្សា​ ស្រុក​ខ្មែរ ដែល​ធ្វើ​ ឲ្យ​ម្នាក់ៗ ចេះ​តែ ​រិះគន់​ ទៅ​លើ​ប្រព័ន្ធ​អប់រំ ​នៅ​ស្រុក​ខ្មែរ, ជា​ពិសេស​ ការ​ប្រឡង​ បាក់ឌុប​នេះ​ តែ​ម្តង បើ​ ទោះ​បី​ ជា​អ្នក​រិះគន់ ​ទាំង​នោះ ខ្លះ​ កាល​ពី​គាត់ ​នៅ​រៀន​ មិន​សូវ​ពូកែ​ ក៏​ដោយ។  ដោយ​សារ ​ពួក​គាត់​ មួយ​ចំនួន​ មើល​ឃើញ​ ជាក់​ស្តែង ​នៅ​ពេល​រៀន​ ដល់​ថ្នាក់​ ឧត្តម​សិក្សា ​ក្នុង​ស្រុក​ មាន​ការ​លំបាក ឬ​ក៏​រៀន​ មិន​ទាន់​គេ ​នៅ​ពេល​ ទៅ​រៀន ​ក្រៅ​ប្រទេស ​ឬ​មួយ​ ក៏​នៅ​ពេល ​រក​ការងារ ​មិន​បាន​ល្អ​ ធ្វើ​នោះ​ហើយ ទើប ​គាត់​ តែង​តែ​ ចង់​ឲ្យ ​ប្រព័ន្ធ​អប់រំ ​នៅ​កម្ពុជា មាន​ស្តង់ដារ នៅ​មូលដ្ឋាន​គ្រឹះ​ នៅ​ថ្នាក់​ បាក់ឌុប​នេះ ដើម្បី​ ធ្វើ​ឲ្យ​ងាយ​ស្រួល ​ក្នុង​ការ​ឈោង​ចាប់​ នូវ​អ្វី​ ដែល​ប្រព័ន្ធ​  បច្ចេកទេស និង​បច្ចេកវិទ្យា ​ថ្មីៗ។

ឥឡូវ​នេះ​លទ្ធផល​បាក់ឌុប​ឆ្នាំ​នេះ ដែល​បាន​ប្រកាស​កាល​ពី​ចុង​សប្តាហ៍​មុន​ឃើញ​ថា មាន​មតិ​សាធារណជន​ជាច្រើន អបអរ​សាទរ​លោក ហង់ ជួនណារ៉ុន រដ្ឋ​មន្ត្រី​ក្រសួង​អប់រំ យុវជន និង​កីឡា ដែល​បាន​បង្ហាញ​អំពី​គុណភាព​នៃ​ការ​អប់រំ ជា​លក្ខណៈ​ស្តង់ដារ ដែល​មាន​តម្លាភាព គ្មាន​ការ​បែក​ធ្លាយ​វិញ្ញាសា គ្មាន​ការ​លួច​ចម្លង គ្មាន​អំពើ​ពុក​រលួយ មាន​ន័យ​ថា បេក្ខជន​ចេះ​បាន​ប្រឡង​ជាប់ គឺ​បាន​ត្រឹម​តែ ២៥,៧២ ភាគរយ​នៃ​បេក្ខជន​ប្រឡង​សរុប​ជិត ៩ ម៉ឺន​នាក់​នោះ ដើម្បី​ឲ្យ​ក្លាយ​ទៅ​ជា​ស្តង់ដារ​នៅ​តំបន់​អាស៊ាន​នឹង​គេ ហើយ​បើ​ប្រៀប​ធៀប​ជាមួយ​នឹង​លទ្ធផល​រាល់​ឆ្នាំ​ជាប់​ជាង ៨០ ភាគ​រយ​ឯណោះ។ លទ្ធផល​ឆ្នាំ​នេះ ក៏​បញ្ជាក់​ផង​ដែរ​ថា ការ​ស្រោច​ទឹក​មន្ត​មិន​អាច​ជួយ​ឲ្យ​បេក្ខជន​ប្រឡង​ជាប់​បាន​ទេ ប្រសិន​បើ​បេក្ខជន​នោះ​មិន​ប្រឹង​ប្រែង​រៀន​ទេ​នោះ។

ពេល​នោះ​ដែរ​មាន​សំណួរ​សួរ​ថា តើ​បេក្ខជន​ដែល​ប្រឡង​មិន​ជាប់​សល់​ជិត ៧៥ ភាគរយ​ទៀត​ឲ្យ​គាត់​ធ្វើ​អ្វី? តែ​លោក​នាយក​រដ្ឋ​មន្ត្រី ហ៊ុន សែន បាន​ប្រកាស​រួច​ហើយ​ថា បេក្ខជន​ដែល​ប្រឡង​ធ្លាក់​នោះ មាន​សិទ្ធិ​ប្រឡង​ម្តង​ទៀត​នៅ​ថ្ងៃ ទី១៣ ខែ​តុលា ខាង​មុខ​នេះ បើ​ទោះ​បី​ជា​ត្រូវ​ចំណាយ​ថវិកា​ជាតិ​បន្ថែម​ក៏​ដោយ។ ជាមួយ​គ្នា​នោះ​ដែរ​សួរ​ថា តើ​ការ​ប្រឡង​លើក ទី២ នេះ​អាច​ថា​ជា​កម្រិត​ស្តង់ដារ​ដែរ​ឬ​អត់? ហើយ​តើ​កំណត់​កម្រិត​បេក្ខជន​ដែល​ជាប់​លើក ទី២ ទាំង​នេះ​ថា តើ​ឲ្យ​កម្រិត​ទៅ​តាម​ស្តង់ដារ​និទ្ទេស A, B, C, D & E ដូច​អ្នក​ជាប់​លើក ទី១ ដែរ ឬ​អត់? ហើយ​ថា តើ​បេក្ខជន​ជាប់​លើក ទី២ នេះ មាន​លក្ខណ​សម្បត្តិ​គ្រប់​គ្រាន់​សម្រាប់​ចូល​រៀន​នៅ​ថ្នាក់​ឧត្តម​សិក្សា​ ដែរ​ឬទេ?

ដោយ​សារ​តែ​ហេតុ​ផល​នយោបាយ​ទាក់​ទាញ​សន្លឹក​ឆ្នោត​របស់​គណបក្ស​ប្រជាជន លោក ហ៊ុន សែន តែង​តែ​លូក​ដៃ​ចូល​ទៅ​ក្នុង​កិច្ចការ​ផ្ទៃ​ក្នុង​ផ្នែក​បច្ចេកទេស​ទៅ​តាម​ វិស័យ​មួយ​ចំនួន ជា​ពិសេស​វិស័យ​អប់រំ​នេះ​តែ​ម្តង​ដែល​មាន​យុវជន​មាន​សិទ្ធិ​បោះឆ្នោត​ច្រើន ​លើស​លប់​នោះ បើ​ទោះ​បី​ជា​លោក​ធ្លាប់​រិះគន់​និស្សិត ដែល​ប្រឡង​ជាប់​សាកល​វិទ្យាល័យ ហើយ​ធ្វើ​ការ​មិន​កើត​ក៏​ដោយ។ កន្លង​មក​ថ្មីៗ​នេះ លោក​បាន​សម្រេច​ចិត្ត​ឲ្យ​និស្សិត​ដែល​ប្រឡង​ធ្លាក់​ចូល​រៀន​ឆ្នាំ ទី១ នៅ​សាកល​វិទ្យាល័យ​វិទ្យាសាស្ត្រ​សុខាភិបាល បាន​ធ្វើ​បាតុកម្ម​សុំ​ជាប់​ឡើង​ថ្នាក់​ទាំង​អស់​នោះ បាន​ជាប់​ដោយ​ស្វ័យប្រវត្តិ។ បើ​គិត​មើល​ទៅ​រៀន​ធ្វើ​ជា​វេជ្ជបណ្ឌិត​រៀន​គ្រាន់​តែ​ឲ្យ​ឡើង​ថ្នាក់​យក​ ម៉ា​ជាប់​មិន​បាន​ផង​នៅ​ពេល​ចេញ​ធ្វើ​ការ​ព្យាបាល​ជំងឺ​ធ្ងន់​ល្មមៗ​គឺ​ឲ្យ​ អ្នក​ជំងឺ​នោះ​ស្លាប់​តែ​ម្តង។

តាម​ពិត​ទៅ​មុខវិជ្ជា​វេជ្ជបណ្ឌិត​នេះ​នៅ​បណ្តា​ប្រទេស​ជឿន​លឿន គឺ​គេ​យក​ពិន្ទុ​ខ្ពស់​ជាង​គេ​បំផុត បាន​ឲ្យ​រៀន​បាន ព្រោះ​វា​ធ្វើ​ឲ្យ​គ្រោះ​ថ្នាក់​ដល់​អាយុ​ជីវិត។ ការ​ដែល​ចេះ​តែ​ឲ្យ​ជាប់​ឈូ​ឆរ តាម​គ្នី​តាម​គ្នា​បែប​នេះ​ធ្វើ​ឲ្យ​គេ​វាយ​តម្លៃ​ប្រព័ន្ធ​សុខាភិបាល​ដែល​ ធ្វើ​ឲ្យ​ប៉ះពាល់​ដល់​អ្នក​ដែល​ខំ​រៀន​មែន​ទែន​ទៀត។

ឥឡូវ​ចូល​ដល់​ការ​ប្រឡង​បាក់ឌុប​លើក ទី២ នេះ​វិញ​ម្តង លោក​នាយក​រដ្ឋ​មន្ត្រី បាន​តែង​តាំង​លោក ហង់ ជួនណារ៉ុន ធ្វើ​ជា​រដ្ឋ​មន្ត្រី​ក្រសួង​អប់រំ​ដើម្បី​ធ្វើ​ការ​កែ​ទម្រង់​លើ​វិស័យ​ អប់រំ នៅ​ពេល​ដែល​លោក​រដ្ឋ​មន្ត្រី​ធ្វើ​បាន​ល្អ​ទៅ​តាម​ស្តង់ដារ​ទៅ បែរ​ជា​លោក​នាយ​រដ្ឋ​មន្ត្រី លូក​ដៃ​កកូរ​កកាយ​ដដែល​ជា​ដដែល​នៅ​ក្នុង​ប្រព័ន្ធ​អប់រំ។ សកម្មភាព​របស់​លោក​នាយក​រដ្ឋ​មន្ត្រី​នេះ​បង្ហាញ​គំរូ​មិន​ល្អ សម្រាប់​ការ​អនុវត្ត​ការ​ផ្តល់​អំណាច​តាម​បែប​វិមជ្ឈការ និង​វិសហ​មជ្ឈការ​ទៅ​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​របស់​រាជ​រដ្ឋាភិបាល​ផង។ ម្យ៉ាង​វិញ​ទៀត​ស្ថានភាព​ស្រុក​ទេស​សព្វ​ថ្ងៃ​មិន​ស្ថិត​ក្នុង​ភាព​ជ្រួល​ ច្របល់​អសន្តិសុខ ឬ​ក៏​សង្រ្គាម​ស៊ីវិល ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​ប៉ះពាល់​ដល់​ការ​ប្រឡង​បាក់ឌុប​នេះ​ទេ។ តែ​លោក​មិន​បាន​កំណត់​និង​បញ្ជាក់​ថា​ការ​ប្រឡង​លើក ទី២ នេះ​តាម​ស្តង់ដារ​បែប​ណា និង​ការ​កំណត់​និទ្ទេស​បែប​ណា​នោះ​នៅ​ឡើយ​ទេ។

បច្ចុប្បន្ន​នេះ លោក​នាយក​រដ្ឋ​មន្ត្រី កំពុង​តែ​ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​ការ​ច្របូក​ច្របល់​គ្នា​ហើយ រវាង​បញ្ហា​និទ្ទេស​អ្នក​ជាប់ ទី១ និង​បេក្ខជន​ធ្លាក់​លើក ទី១ តែ​ជាប់​លើក ទី២។ ករណី​នេះ បើ​រៀង​រាល់​ឆ្នាំ គឺ​គេ​ទម្លាក់​ចំនួន​ពិន្ទុ​ចុះ មក​ក្រោម​ឲ្យ​បាន​ដល់​ភាគរយ ដែល​គេ​ចង់​បាន គឺ​គេ​យក​ត្រឹម​ហ្នឹង មិន​ចាំបាច់​ប្រឡង​លើក ទី២ ទេ។ ឥឡូវ​បើ​រាជ​រដ្ឋាភិបាល​ប្រកាស​ឲ្យ​ប្រឡង​ឡើង​វិញ​ជា​លើក ទី២ សម្រាប់​បេក្ខជន​ដែល​ធ្លាក់​លើក ទី១ គឺ​ក្រសួង​អប់រំ ត្រូវ​ចេញ​គោល​ការណ៍​ឲ្យ​បាន​ច្បាស់ ដើម្បី​កុំ​ឲ្យ​ខូច​ស្តង់ដារ​របស់​អ្នក​ប្រឡង​ជាប់​លើក ទី១ និង​កុំ​ឲ្យ​មាន​ភាព​រញ៉េ​រញ៉ៃ​ដែល​អាច​ប្រឡង​លើក ទី៣ ឡើង​វិញ​ទៀត​ក៏​ថា​បាន។ ដំណោះ​ស្រាយ​បញ្ហា​ដែល​អាច​ធ្វើ​ទៅ​បាន​គឺ៖ ទី១) បើក​ឲ្យ​បេក្ខជន ដែល​ធ្លាក់​ទាំង​អស់​មាន​ជម្រើស​លក្ខខណ្ឌ​ចំនួន ២ លក្ខខណ្ឌ ទី១ គឺ​បើ​បេក្ខជន​ចង់​ចុះ​ឈ្មោះ​ប្រឡង​លើក ទី២ ឆ្នាំ​នេះ ហើយ​បើ​ប្រឡង​ជាប់​អ្នក​មិន​អាច​ទទួល​បាន​និទ្ទេស​ពី A ដល់ E ទេ គឺ​បាន​ត្រឹម​តែ​មួយ​ជាប់​ទេ គឺ​ឈ្មោះ​ថ្មី «E២» នៅ​លើ​សញ្ញាបត្រ។

លក្ខខណ្ឌ ទី២ គឺ​បើ​បេក្ខជន​ចង់​ធ្វើ​ការ​ប្រកួត​ប្រជែង​យក​និទ្ទេស​ពី A ដល់ E នឹង​គេ​គឺ​អ្នក​មិន​អាច​ចូល​រួម​ប្រឡង​លើក ទី២ នេះ​បាន​ទេ គឺ​អ្នក​ចាំ​ប្រឡង​ឆ្នាំ​ក្រោយ​ទៀត​តាម​បែប​សិស្ស​រៀន​ត្រួត​ថ្នាក់ ទី១២។ បើ​មិន​កំណត់​ដូច​នេះ​ទេ នោះ​ប្រសិន​បើ​អ្នក​ប្រឡង​ជាប់​លើក ទី២ មាន​តែ​បាន​និទ្ទេស C គាត់​នឹង​ចំអក​ទៅ​អ្នក​ជាប់​លើក ទី១ ដែល​បាន​និទ្ទេស E មិន​ខាន ហើយ​ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នក​ជាប់​លើក ទី១ ឈឺចាប់​ទៀត​ផង ដែល​ធាតុ​ពិត​នោះ គាត់​ប្រឡង​ធ្លាក់​បាត់​ទៅ​ហើយ​នោះ បើ​ល្បែង​កីឡា​វិញ​គាត់​ធ្លាក់​លេង​ទៅ​មុខ​ទៀត​លែង​បាន​រួច​ហើយ។

ទី២) បេក្ខជន​ដែល​ប្រឡង​លើក ទី២ បើ​ជាប់​បាន​តែ​និទ្ទេស «E២» នេះ គឺ​មិន​មាន​លក្ខណ​សម្បត្តិ​គ្រប់​គ្រាន់​អាច​ដាក់​ពាក្យ​ចុះ​ឈ្មោះ​ចូល​រៀន ឬ​ក៏​ប្រឡង​ចូល​រៀន នៅ​ថ្នាក់​ឧត្តម​សិក្សា​បាន​ទេ គឺ​បាន​ត្រឹម​តែ​ប្រឡង​ចូល​កម្រិត​មធ្យម ឬ​ក៏​កម្រិត​បឋម​ទេ។ 

ឧទាហរណ៍៖ បើ​គ្រូពេទ្យ​វិញ គឺ​បាន​ត្រឹម​តែ​រៀន​ឆ្មប ឬ​ក៏​គិលានុបដ្ឋាក បើ​គ្រូ​បង្រៀន​វិញ ត្រឹម​តែ​កម្រិត​បឋមភូមិ បើ​វិស័យ​កសិកម្ម​វិញ គឺ​នៅ​សាលា​កសិកម្ម​មធ្យម​ព្រែក​លៀប ឬ​ក៏​សាលា​ពាណិជ្ជសាស្ត្រ​មធ្យម​ជាដើម។ល។ ព្រោះ​បើ​ឲ្យ​រៀន​វគ្គ​ឧត្តម​សិក្សា​ភ្លាមៗ​ធ្វើ​ឲ្យ​ពួក​គាត់​កាន់​តែ​ លំបាក​ទៅៗ តែ​បើ​ធ្វើ​ដូច​នេះ នៅ​ពេល​ដែល​ពួក​គាត់​រៀន​ចប់​ថ្នាក់​មធ្យម ឬ​ក៏​ថ្នាក់​បឋម​រួច​ហើយ ចេញ​ធ្វើ​ការ​មាន​បទ​ពិសោធ​បាន ៣​ឆ្នាំ យ៉ាង​តិច គឺ​គាត់​មាន​លទ្ធភាព​ដាក់​ពាក្យ​បន្ត​ការ​សិក្សា​ថ្នាក់​ឧត្តម​សិក្សា​បាន។

ទី៣) បេក្ខជន​ដែល​ចាំ​ប្រឡង​នៅ​ឆ្នាំ​ក្រោយ ជា​សិស្ស​ត្រួត​ថ្នាក់ ឬ​ក៏​សិស្ស​ស្វៃរិន​ចាំ​តែ​ប្រឡង​គឺ​បើ​ប្រឡង​ជាប់​ត្រូវ​តែ​ទទួល​បាន​ និទ្ទេស​កម្រិត​ស្តង់ដារ​វិញ​ពី A ដល់ E ដដែល ហើយ​មាន​សិទ្ធិ​ដាក់​ពាក្យ​គ្រប់​លំដាប់​ថ្នាក់​បាន​តាម​ជម្រើស។

ទី៤) វិញ្ញាសា​សម្រាប់​ប្រឡង​លើក ទី២ នេះ គឺ​ត្រូវ​តែ​ធូរ​ជាង​លើក ទី១ ហើយ​ចេញ​តែ​ក្នុង​សៀវភៅ​កម្មវិធី​សិក្សា​របស់​ក្រសួង​អប់រំ​បាន​ហើយ បើ​លំហាត់​វិញ គឺ​ទុក​ទម្រង់​ដូច​ក្នុង​មេរៀន គឺ​ដូរ​តែ​លេខ​បាន​ហើយ។ ធ្វើ​ដូច​នេះ រយៈ​ពេល ១ ខែ​ជាង​គឺ​ពួក​គេ​អាច​ត្រៀម​បំប៉ន​បាន​គ្រប់​គ្រាន់​ល្មម​សម្រាប់​បេក្ខជន​ ដែល​ប្រឹង​ប្រែង។

ទី៥) ការ​កំណត់​ចំនួន​សិស្ស​ប្រឡង​ជាប់ គួរ​តែ​គិត​គូរ​ផង​ដែរ បើ​ទោះ​បី​ជា​លក្ខណៈ​សម្ងាត់​ក៏​ដោយ។ សម្រាប់​រយៈ​ពេល​ជាង​មួយ​ខែ​នេះ បេក្ខជន​ដែល​ធ្លាប់​ប្រឹង​ប្រែង​រៀន គឺ​អាច​ទៅ​រួច តែ​បើ​អ្នក​ដែល​អត់​ចូល​រៀន​អត់​ដែល​កាន់​សៀវភៅ​សោះ រង់​ចាំ​តែ​បែក​ធ្លាយ​វិញ្ញាសា​នោះ ឲ្យ​ត្រៀម​កន្លះ​ឆ្នាំ​ទៀត ក៏​នៅ​តែ​យ៉ាប់​ដដែល។

ជា​សរុប​មក​វិញ សម្រាប់​ការ​ប្រឡង​លើក​ក្រោយៗ​ទៀត​ក្រសួង​អប់រំ​ដើម្បី​កុំ​ឲ្យ​ខាត​បង់​ពេល ​វេលា និង​ថវិកា​រដ្ឋ​ក្នុង​ការ​ប្រឡង ២ ដង​បែប​នេះ គឺ​គួរ​កំណត់​ការ​ប្រឡង​តែ​ម្តង​បាន​ហើយ​តែ​បែង​ចែក​លទ្ធផល​ជាប់​ចេញ​ជា ២ ក្រុម​គឺ​ក្រុម ទី១ អ្នក​ជាប់​តាម​ស្តង់ដារ​សម្រាប់​ថ្នាក់​ឧត្តម​សិក្សា និង​ក្រុម ទី២ គឺ​ក្រុម​ដែល​សល់​កាត់​ពិន្ទុ​ត្រឹម​ចំនួន​កំណត់​ជាប់​ក្រុម ទី១ ចុះ​មក​ក្រោម​សម្រាប់​ថ្នាក់​មធ្យម និង​បឋម​បច្ចេកទេស​សិក្សា។ ករណី​បែង​ចែង​នេះ​មិន​មាន​ន័យ​ថា ការ​រើស​អើង​នៃ​ការ​សិក្សា​នោះ​ទេ​គឺជា​ការ​ផ្តល់​ឱកាស និង​បែង​ចែក​កម្រិត​ទៅ​តាម​ចំណេះ​ដឹង​របស់​បេក្ខជន​ទៅ​វិញ​ទេ ដូច​នៅ​ប្រទេស​ជឿន​លឿន​ក៏​គេ​មាន​ការ​សិក្សា​បច្ចេកទេស​បាក់ឌុប​បូក ២ ឆ្នាំ (Bac. II +2) ដើម្បី​ផ្តល់​ឱកាស​ឲ្យ​អ្នក​រៀន​ខ្សោយ ក៏​នៅ​មាន​លទ្ធភាព​រៀន និង​រក​ការងារ​ទៅ​តាម​កម្រិត​ចំណេះ​ដឹង​របស់​ពួកគេ​ដែរ។

ចំពោះ​វិញ្ញាសា ដែល​ចេញ​សម្រាប់​ពេល​ប្រឡង គួរ​តែ​ថ្លឹង​ថ្លែង​ឲ្យ​មាន​តុល្យភាព ជាមួយ​សៀវភៅ​របស់​ក្រសួង​អប់រំ​ខ្លួន​ឯង​ផង ហើយ​បញ្ឈប់​ឲ្យ​បាន​នូវ​ការ​យក​សិស្ស​ថ្នាក់​ប្រឡង​យក​ទៅ​ទទួល​ថ្នាក់​ដឹក​ នាំ​ទាំង​ជាតិ និង​អន្តរជាតិ ឬ​ការ​យក​សិស្ស​ថ្នាក់​ប្រឡង​ទៅ​ចូល​រួម​អម​ដំណើរ​ថ្នាក់​ដឹក​នាំ​ក្នុង​ កម្មវិធី​កីឡា​ផ្សេងៗ​ដែល​មិន​ចាំបាច់ ឬ​ការ​យក​សិស្ស​ថ្នាក់​ប្រឡង​ទៅ​ចុះ​អម​អ្នក​នយោបាយ ចុះ​ចែក​អំណោយ ជា​ពិសេស​គឺ​ហាម​កៀង​គរ​សិស្សា​នុសិស្ស​ថ្នាក់​ប្រឡង​ឲ្យ​ទៅ​ចូល​រួម​ឃោសនា​ សម្រាប់​គណបក្ស​នយោបាយ​ណា​មួយ​ដើម្បី​រក​សំឡេង​ឆ្នោត។

កំណែ​ទម្រង់​ថ្មី រៀបចំ​ការ​ប្រឡង​នៅ ថ្នាក់​ខេត្ត​នីមួយៗ​រួច​ហើយ​មក​ធ្វើ​អត្រា​កំណែ​នៅ​រាជធានី​ភ្នំពេញ គឺ​បាន​ជោគជ័យ​ទទួល​យក​បាន​តែ​លើក​ក្រោយ​ធ្វើ​អត្រា​កំណែ​នៅ​ភ្នំពេញ​ដដែល​ តែ​គួរ​តែ​ធ្វើ​ការ​សាកល្បង​ធ្វើ​ការ​ប្រឡង​នៅ​ថ្នាក់​ស្រុក-ខណ្ឌ-ក្រុង វិញ​ម្តង ដោយ​មាន​ការរិយាល័យ​ស្រុក​ជា​អ្នក​រៀបចំ​អនុវត្ត និង​មាន​ការ​ចូល​រួម​សហការ​ពី​រដ្ឋបាល​មូលដ្ឋាន​វិញ​ម្តង៕


No comments:

Post a Comment