Paris Peace Accords 23 Oct. 1991

Thursday, September 11, 2014

ហានិភ័យ ​ចំពោះ ​កំណើន​ ស្ថាប័ន​ ហិរញ្ញវត្ថុ​ និង​ប្រាក់​កម្ចី

ហានិភ័យ ​ចំពោះ ​កំណើន​ ស្ថាប័ន​ ហិរញ្ញវត្ថុ​ និង​ប្រាក់​កម្ចី

RFA | កញ្ញា ២០១៤

ម៉ាស៊ីន​អេធីអឹម ATM ៦១០
ប្រជាពលរដ្ឋ ​កំពុង​ដក​ប្រាក់ ​ពី​ម៉ាស៊ីន អេធីអឹម (ATM) របស់ ​ធនាគារ ​អេស៊ីលីដា (ACLEDA Bank) នា​រាជធានី ​ភ្នំពេញ កាល​ពី​ថ្ងៃ​ ទី២៨ ខែ​កក្កដា ឆ្នាំ​២០១៣។  RFA/Keo Nimol

ភាព​រីក​ចម្រើន​ នៃ​ស្ថាប័ន​ ហិរញ្ញវត្ថុ បាន​ជួយ​គាំទ្រ​ ដល់​កំណើន​ នៃ​អាជីវកម្ម និង​ផលិតកម្ម តាម​រយៈ​ ការ​សន្សំ និង​ការ​ផ្ដល់​ ហិរញ្ញប្បទាន។  ការ​ស្រាវជ្រាវ ​ដោយ​ការិយាល័យ ​ឥណទាន ​នៃ​កម្ពុជា បាន​បង្ហាញ ​ថា, ស្ថានភាព​កម្ចី និង​ប្រាក់​សន្សំ​ បាន​កើន​ឡើង ​យ៉ាង​ហោច​ណាស់ ​ទ្វេដង នៅ​រយៈពេល ៦​ឆ្នាំ​ ខាង​មុខ​ទៀត។

ស្រប​ពេល​ ជាមួយ​គ្នា​នេះ, ហានិភ័យ ​ចំពោះ ​កំណើន​ស្ថាប័ន​ ហិរញ្ញវត្ថុ និង​ប្រាក់​កម្ចី ក៏​បាន ​ប៉ះពាល់​ ដល់​អតិថិជន ​ដែល​ជា​អ្នក​ ប្រើប្រាស់​ សេវាកម្ម​ ហិរញ្ញវត្ថុ​ នោះ​ដែរ។

ស្ថាប័ន​ស្រាវជ្រាវ​ជាច្រើន បាន​ព្យាករ​ភាព​រីក​ចម្រើន​នៃ​គ្រឹះស្ថាន​ហិរញ្ញវត្ថុ នឹង​កើន​ឡើង​ចាប់​ពី​ឆ្នាំ​២០១៥ ត​ទៅ ដោយសារ​តែ​តម្រូវ​ការ​ខ្ពស់​របស់​អតិថិជន​លើ​ផ្នែក​អាជីវកម្ម។ បច្ចុប្បន្ន សហគ្រាស​អាជីវកម្ម​កម្ពុជា នឹង​កើន​ឡើង​លើស​ចំនួន ៥​សែន​សហគ្រាស រួម​ទាំង​ការ​កើន​ឡើង​ចំណូល​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ នឹង​ជំរុញ​ឲ្យ​មាន​ការ​វិនិយោគ​លើ​គ្រឹះស្ថាន​ហិរញ្ញវត្ថុ​កើន​ឡើង​យ៉ាង​ ខ្លាំង នៅ​រយៈពេល ៥​ឆ្នាំ​ទៀត។

អ្នក​វិនិយោគ​លើ​វិស័យ​គ្រឹះស្ថាន​ហិរញ្ញវត្ថុ​យល់​ឃើញ​ថា ភាព​រីក​ចម្រើន​ទាំងអស់​នេះ ដោយសារ​តែ​ស្ថិរភាព​នយោបាយ និង​ភាព​ប្រសើរ​ឡើង​នៃ​បរិយាកាស​វិនិយោគ​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា។ កត្តា​ទាំង​ពីរ​នេះ នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​តម្រូវ​ការ​កាន់​តែ​ខ្ពស់​លើ​ផ្នែក​ហិរញ្ញវត្ថុ។ បច្ចុប្បន្ន ចំនួន​គ្រឹះស្ថាន​ហិរញ្ញវត្ថុ​ដែល​បាន​ចុះ​បញ្ជី​នៅ​ធនាគារ​ជាតិ​កម្ពុជា មាន​ចំនួន​ប្រមាណ ៤០​គ្រឹះស្ថាន។

ប្រធាន​សមាគម​គ្រឹះស្ថាន​មីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ​កម្ពុជា និង​ជា​នាយក​ប្រតិបត្តិ​នៃ​ស្ថាប័ន​មីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ​ស្ថាបនា លោក​បណ្ឌិត ប៊ុន មុនី មាន​ប្រសាសន៍​ថា អ្នក​វិនិយោគទុន​បរទេស​បាន​ផ្ដល់​ប្រាក់​កម្ចី​ដល់​គ្រឹះស្ថាន​ មីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ​កាន់​តែ​ច្រើន ដោយសារ​តែ​ជម្លោះ​នយោបាយ​បាន​បញ្ចប់។ ម្យ៉ាង​វិញ​ទៀត ទំនុក​ចិត្ត​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​កម្ពុជា ក៏​មាន​សញ្ញា​ល្អ​ក្នុង​ការ​ដាក់​ប្រាក់​សន្សំ។ គ្រឹះស្ថាន​ហិរញ្ញវត្ថុ​យល់​ថា សក្ដានុពល​ទាំង​ពីរ​នេះ បាន​ជំរុញ​ឲ្យ​ស្ថានភាព​ផ្ដល់​ប្រាក់​កម្ចី​កើន​ឡើង។

លោក ប៊ុន មុនី មាន​ប្រសាសន៍​បន្ថែម​ទៀត​ថា ភាព​រីក​ចម្រើន​ចំពោះ​ការ​ផ្ដល់​ហិរញ្ញប្បទាន​ដល់​អតិថិជន ក៏​អាច​កើត​មាន​នូវ​ហានិភ័យ​ដែរ ក្នុង​នោះ​រួម​មាន ការ​សង​ផល​ត្រឡប់​មិន​ស្រប​ទៅ​តាម​កាល​កំណត់ ឬ​អតិថិជន​មិន​មាន​លទ្ធភាព​សង ជាដើម។ ប៉ុន្តែ ហានិភ័យ​ទាំង​នេះ គឺ​អាច​គ្រប់គ្រង​បាន​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន។

បន្ថែម​លើ​នេះ ប្រធាន​នាយក​ប្រតិបត្តិ​ធនាគារ អេស៊ីលីដា (Acleda Bank) លោក អ៊ិន ចាន់នី បាន​អះអាង​ថា អត្រា​សង​ផល​ត្រឡប់​មក​វិញ​របស់​អតិថិជន​នៃ​គ្រឹះស្ថាន​របស់​លោក គឺ​អាច​គ្រប់គ្រង​បាន។ នៅ​ត្រីមាស​ទី​មួយ​ឆ្នាំ​២០១៤ អត្រា​សង​ត្រឡប់​មាន​កម្រិត ០,៧៦% ដែល​កម្រិត​នេះ​មាន​សញ្ញា​អាក្រក់​ជាង​ឆ្នាំ​មុន​បន្តិច។ ការ​គ្រប់គ្រង​ហានិភ័យ​បាន​ល្អ​នេះ ដោយសារ​តែ​កត្តា​សំខាន់​បី គឺ​ទី​មួយ ការ​ជ្រើស​រើស​អតិថិជន​ដែល​មាន​គំនិត​ល្អ​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​អាជីវកម្ម។ ទី​ពីរ ការ​វិភាគ​ដោយ​ផ្ដល់​ឥណទាន​តាម​តម្រូវ​ការ​ជាក់ស្ដែង ស្រប​តាម​ផែនការ និង​ទំហំ​ជំនួញ និង​ទី​បី ការ​ផ្ដល់​ឥណទាន​តាម​ពេល​វេលា។

របាយការណ៍​របស់​ធនាគារ អេស៊ីលីដា បាន​បង្ហាញ​ថា ការ​ផ្ដល់​ឥណទាន​ដែល​មាន​អត្រា​សង​ត្រឡប់​មក​វិញ​ល្អ​ជាង​គេ គឺ​ឥណទាន​ប្រើប្រាស់​សម្រាប់​ទូទាត់​ពាណិជ្ជកម្ម។ ចំពោះ​ឥណទាន​សម្រាប់​ប្រើប្រាស់​ផ្ទាល់​ខ្លួន ដូចជា សម្រាប់​ទិញ​ឡាន ម៉ូតូ និង​សម្ភារៈ​ផ្សេងៗ គឺ​អត្រា​សង​ផល​ត្រឡប់​មាន​កម្រិត​អាក្រក់​ជាង​គេ។

ស្រប​ពេល​ជាមួយ​គ្នា​នេះ គ្រឹះស្ថាន​មីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ​ដែល​ផ្ដល់​ប្រាក់​កម្ចី​លើ​ការ​ទិញ​សម្ភារៈ និង​តម្រូវ​ការ​ផ្ទាល់​ខ្លួន​របស់​អតិថិជន មាន​ការ​កើន​ឡើង​យ៉ាង​ខ្លាំង​នៅ​រាជធានី​ភ្នំពេញ។

បញ្ហា​នេះ ប្រធាន​សមាគម​មីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ លោក​បណ្ឌិត ប៊ុន មុនី យល់​ឃើញ​ថា គ្រឹះស្ថាន​ហិរញ្ញវត្ថុ​ដែល​បាន​ចុះ​បញ្ជី​នៅ​ធនាគារ​ជាតិ​កម្ពុជា រួច​ហើយ មិន​ទាន់​បាន​ផ្ដោត​សំខាន់​លើ​កម្ចី​ខ្នាត​តូច​ទាំង​នោះ​នៅ​ឡើយ។ ប៉ុន្តែ​លោក​យល់​ថា គ្រឹះស្ថាន​ដែល​ផ្ដល់​ប្រាក់​កម្ចី​លើ​ផ្នែក​តម្រូវ​ការ​ផ្ទាល់​របស់​ អតិថិជន គឺ​ជា​សញ្ញា​ល្អ​តាម​រយៈ​ផ្ដល់​ប្រយោជន៍​ទាំង​សង​ខាង។

របាយការណ៍​របស់​សមាគម​មីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ បាន​បង្ហាញ​ថា គ្រឹះស្ថាន​ហិរញ្ញវត្ថុ​ដែល​ចុះ​បញ្ជី​នៅ​ក្នុង​សមាគម​បាន​កើន​ឡើង​រហូត​ដល់ ៣៨​ស្ថាប័ន ដែល​បាន​ផ្ដល់​ប្រាក់​កម្ចី​ប្រមាណ ៧​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក ដល់​ប្រជាពលរដ្ឋ​កម្ពុជា ជាង ២​លាន​គ្រួសារ​ក្នុង​ចំណោម​ប្រជាពលរដ្ឋ​កម្ពុជា សរុប​ជាង ៣​លាន​គ្រួសារ។ តួលេខ​ពី​រដ្ឋាភិបាល​វិញ​បាន​បង្ហាញ​ថា បច្ចុប្បន្ន ធនាគារ​ជាតិ​កម្ពុជា បាន​ផ្ដល់​អាជ្ញា​ប័ណ្ណ​ដល់​គ្រឹះស្ថាន​ហិរញ្ញវត្ថុ​កើន​រហូត​ដល់ ៤៣​ស្ថាប័ន។

ស្រប​ពេល​ជាមួយ​គ្នា​នេះ ស្ថាប័ន​ស្រាវជ្រាវ​លើ​ផ្នែក​ហិរញ្ញប្បទាន​នៅ​កម្ពុជា បាន​អះអាង​ថា អតិថិជន​កម្ពុជា មាន​បំណង​ខ្ចី​លុយ​ពី​គ្រឹះស្ថាន​ហិរញ្ញវត្ថុ​នឹង​កើន​ឡើង​ពីរ​ដង​នៅ​រយៈពេល ៥​ឆ្នាំ​ខាង​មុខ។ ការ​ស្រាវជ្រាវ​ដោយ​ការិយាល័យ​ឥណទាន​កម្ពុជា (Credit Bureau of Cambodia) បាន​បង្ហាញ​ថា ការ​ផ្ដល់​ប្រាក់​កម្ចី​ដល់​អតិថិជន​នឹង​កើន​ឡើង ១៤៧% សមាមាត្រ​នឹង​ទឹក​ប្រាក់ ១៤​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​នៅ​ឆ្នាំ​២០២០ ដែល​ចំនួន​ទឹក​ប្រាក់​ធំ​ជាង​ទំហំ​សេដ្ឋកិច្ច​កម្ពុជា បច្ចុប្បន្ន។

របាយការណ៍​ដដែល​បាន​បញ្ជាក់​ទៀត​ថា អតិថិជន​ដែល​ខ្ចី​ពី​គ្រឹះស្ថាន​ហិរញ្ញវត្ថុ​នឹង​កើន​ឡើង​ពី​ចំនួន ២​លាន​នាក់ ដល់ ៣​លាន ៣​សែន​នាក់ នៅ​រយៈពេល​ដូច​គ្នា​នេះ។ ក្នុង​ចំណោម​អតិថិជន​ដែល​មាន​អាយុ​ចន្លោះ​ពី ៤០​ឆ្នាំ ទៅ ៤៩​ឆ្នាំ ជា​ក្រុម​អតិថិជន​ដែល​ខ្ចី​លុយ​ច្រើន​ជាង​គេ​ពី​គ្រឹះស្ថាន​ហិរញ្ញវត្ថុ។ ការ​បញ្ចេញ​ប្រាក់​កម្ចី​ពី​គ្រឹះស្ថាន​មីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ​បច្ចុប្បន្ន​មាន​ ចំនួន ១​លាន ៥​សែន​គណនី និង​ពី​ធនាគារ​ពាណិជ្ជ​មាន​ចំនួន ៤​សែន​គណនី។ ហើយ​ចំនួន​នេះ​រំពឹង​ថា នឹង​កើន​ឡើង​ប្រមាណ ១៥០% នៅ​ក្នុង​រយៈពេល ៦​ឆ្នាំ​ខាង​មុខ​ទៀត។

ស្រប​ពេល​ដែល​ការិយាល័យ​ឥណទាន​នៃ​កម្ពុជា បាន​ព្យាករ​ឥណទាន​ថា​មាន​កំណើន​ខ្លាំង ប៉ុន្តែ​អ្នក​វិភាគ​សេដ្ឋកិច្ច និង​អ្នក​វិភាគ​អភិវឌ្ឍន៍​សង្គម​នៅ​កម្ពុជា បាន​ចោទ​ជា​សំណួរ​ថា តើ​ភាព​រីក​ចម្រើន​នេះ​ពិត​ជា​បាន​ជួយ​ប្រជាពលរដ្ឋ និង​លើក​កម្ពស់​សេដ្ឋកិច្ច​កម្ពុជា ឬ​បង្កើត​ជា​ហានិភ័យ​ដល់​អតិថិជន ដែល​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​ពួក​គាត់​បាត់​បង់​ដីធ្លី និង​ផ្ទះ​សម្បែង​ពី​ហិរញ្ញប្បទាន​ទាំង​នោះ?


No comments:

Post a Comment