សង្គមស៊ីវិល រៀបចំ វេទិកា ស្ដីពី ការលើកកម្ពស់ តម្លាភាព និងគណនេយ្យភាព នៅសាលារៀន
RFA / វិទ្យុ អាស៊ី សេរី | ៣១ ធ្នូ ២០១៤
វេទិកា ស្ដីពី គម្រោង ត្រួតពិនិត្យ សាលារៀន នៅខេត្ត កំពង់ចាម ដែលរៀបចំឡើង ដោយអង្គការ ក្រៅរដ្ឋាភិបាល នៅថ្ងៃ ទី៣០ ធ្នូ គឺ ដើម្បី ផ្តល់ឱកាស សម្រាប់ អ្នកពាក់ព័ន្ធ និងអ្នកទទួល ផលប្រយោជន៍ ពីវិស័យអប់រំ អាចបញ្ចេញ នូវមតិ ឬសេចក្តី ត្រូវការ របស់ខ្លួន សម្រាប់ រួមចំណែក លើកកម្ពស់ វិស័យអប់រំ ឲ្យបាន ប្រសើរឡើង។
វេទិកា ដែលមាន អ្នកចូលរួម ១៣០នាក់ ក្រោមការរៀបចំ ដោយអង្គការ ក្រៅរដ្ឋាភិបាល មួយចំនួន, គឺ ដើម្បី ឲ្យអ្នកចូលរួម ទាំងអស់ អាចយល់ដឹង ពីការប្រើប្រាស់ ប្រព័ន្ធបច្ចេកវិទ្យា, រួមមាន ទូរស័ព្ទ ឬការផ្ញើសារ ជាសំឡេង និងបណ្ដាញសង្គម ផ្សេងៗ ក្រោមគម្រោង ឈ្មោះថា ជួយមើល សាលារៀន ឬហៅថា ឆែកម៉ាយស្កូល (Check My School) គឺ ដើម្បី ជាប្រយោជន៍ ជំរុញ ឲ្យមាន ការដោះស្រាយ នូវបញ្ហា ផ្សេងៗ របស់ សិស្ស ឬអ្នកពាក់ព័ន្ធ និងធ្វើ ឲ្យវិស័យ អប់រំ កាន់តែ ប្រសើរឡើង។
តំណាង សម្ព័ន្ធ គណនេយ្យភាព សង្គម អាស៊ីបូព៌ា និងប៉ាស៊ីហ្វិក (ANSA-EAP ) លោក សន ជ័យ មានប្រសាសន៍ ថា, ការរៀបចំ វេទិកា នេះឡើង គឺ ដើម្បី ណែនាំ អ្នកចូលរួម ទាំងអស់ ឲ្យមាន ឱកាស លើកឡើង ពីបញ្ហា ឬមតិ របស់ខ្លួន ចំពោះ ស្ថានភាពទូទៅ នៅក្នុងសាលារៀន ដែលពួកគាត់ ជួបប្រទះ និងដើម្បី ស្វែងយល់ ពីអត្ថប្រយោជន៍ នៃគម្រោង ជួយមើល សាលារៀន មួយនេះ៖ «ប្រព័ន្ធ ឆ្លើយតប សារ ជាសំឡេង សម្រាប់ ប្រជាពលរដ្ឋ, សហគមន៍, សិស្សហ្នឹង រាយការណ៍ ពីតម្រូវការ ពួកគេ នៅសាលារៀន, ហើយ ពួកគេ ក៏អាច ទូរស័ព្ទ មកកាន់ លេខទូរស័ព្ទ ០៧០ ២២១ ១២៥ ដើម្បី រាយការណ៍ ថា, អ្វីខ្លះ ជាតម្រូវការ, អ្វីខ្លះ ជាកត្តាប្រឈម។»
លោក បន្តថា បច្ចុប្បន្នបញ្ហាប្រឈមមួយចំនួនកើតឡើងទៅលើវិស័យអប់រំ ដូចជា តំបន់ខ្លះជួបប្រទះកង្វះសាលារៀន សៀវភៅសិក្សា បញ្ហាបង្គន់អនាម័យ បញ្ហាទីធ្លាសម្រាប់លេងកម្សាន្ត ជាដើម។ លោកថា បញ្ហាទាំងនេះក៏ជាហេតុផលមួយដែលនាំឲ្យសិស្សមួយចំនួន ពិសេសនៅថ្នាក់អនុវិទ្យាល័យ សម្រេចចិត្តបោះបង់ចោលការសិក្សាតែម្តង៖ «ការខ្វះខាតសេវានៅ សាលារៀន គឺជាឧបសគ្គមួយដែរ។ យើងដឹងហើយថា សាលារៀន គឺជាកន្លែងមួយដែលមានផាសុកភាព ជាកន្លែងមួយដែលអាចទទួលយកបាន។»
ទាក់ទងគម្រោងជួយត្រួតពិនិត្យសាលារៀនពេលនេះ ប្រធានអធិការកិច្ចនៃមន្ទីរអប់រំ យុវជន និងកីឡា ខេត្តកំពង់ចាម លោក ហង្ស ប៊ុនឡេង មានប្រសាសន៍ថា គោលនយោបាយរបស់ក្រសួងអប់រំ ពីឆ្នាំ២០១៤ ដល់ឆ្នាំ២០១៨ គឺធ្វើយ៉ាងណាធានានូវការអប់រំមួយប្រកបដោយសមធម៌ លើកកម្ពស់គុណភាពអប់រំ និងការឆ្លើយតប រីឯចុងក្រោយ គឺធានាប្រសិទ្ធភាពនៃការដឹកនាំ និងការគ្រប់គ្រងរបស់ថ្នាក់ដឹកនាំវិស័យអប់រំទាំងអស់។ លោកបញ្ជាក់ថា ដើម្បីឲ្យគោលនយោបាយរបស់ក្រសួងអប់រំ ទាំងបីចំណុចអាចសម្រេចបាន លុះត្រាតែមានការចូលរួមពីដៃគូពាក់ព័ន្ធ ពីសហគមន៍ជាតិ និងអន្តរជាតិ ពិសេសគម្រោងត្រួតពិនិត្យសាលារបស់វិទ្យាស្ថានខ្មែរសម្រាប់អភិវឌ្ឍន៍ ជាតិ ហៅថា ខាញដ៍ (KIND) សហការជាមួយសម្ព័ន្ធគណនេយ្យសង្គមពេលនេះ ក៏អាចជាមធ្យោបាយដ៏ល្អសម្រាប់លើកកម្ពស់វិស័យអប់រំដែរ៖ «គឺទាមទារឲ្យមានការចូលរួមពីអង្គការជាតិ ឬអន្តរជាតិ ឬសហគមន៍ចូលរួមដើម្បីសម្រេចកិច្ចការនេះ។ ក្រសួងអប់រំ ក៏បើកទូលាយ។»
យ៉ាងណា លោក សន ជ័យ បន្ថែមថា ស្ថានភាពលំបាកមួយចំនួនរបស់សិស្ស នឹងអាចប្រសើរឡើងបន្ថែមទៀត ប្រសិនបើថវិកាជាតិសម្រាប់វិស័យអប់រំនៅតែកើនឡើង ហើយធានាថាថវិកាដែលប្រើប្រាស់ទាំងនោះ គឺចំគោលដៅ និងមានតម្លាភាព។ លោកបញ្ជាក់ថា ផែនការបន្ត ខាងលោក និងអង្គការជាដៃគូ ខិតខំប្រឹងប្រែងប្រមូលព័ត៌មាន ឬសេចក្តីត្រូវការរបស់សិស្សនៅតាមមូលដ្ឋានឲ្យច្រើន សម្រាប់ដាក់ជូនទៅរាជរដ្ឋាភិបាលឲ្យដោះស្រាយនូវរាល់តម្រូវការរបស់ ពួកគាត់ ពីព្រោះលោកយល់ថា កត្តាធនធានមនុស្ស គឺជាបញ្ហាយ៉ាងសំខាន់ដើម្បីអភិវឌ្ឍប្រទេសជាតិ និងដើម្បីត្រៀមខ្លួនប្រកួតប្រជែងនៅពេលសមាហរណកម្មអាស៊ាន (ASEAN) ចូលមកដល់៕
No comments:
Post a Comment